Terug in de tijd - Reisverslag uit Saint-Félix, Frankrijk van Jo - WaarBenJij.nu Terug in de tijd - Reisverslag uit Saint-Félix, Frankrijk van Jo - WaarBenJij.nu

Terug in de tijd

Blijf op de hoogte en volg Jo

05 September 2019 | Frankrijk, Saint-Félix

Na mijn bezoek aan Oradour ging ik op weg naar Saint Felix, waar Alice en Anne nu wonen en Karin en Ramon nu lekker op vakantie zijn. Een ritje van zo'n 3 uur. Het ging een heel stuk over de snelweg maar het laatste stuk ging weer door kleine dorpjes en over smalle weggetjes. Plaatsjes met schattige namen, als "Saint Pourchain" (door Karin omgedoopt tot Sint Porcelein) "Lapalisse" en "Billy". Vaak niet groter dan 3 straten en een kerk. Tussen oneindige velden door... als je daar pech krijgt, vindt niemand je ooit nog terug. Gelukkig doet de auto het nog prima en doemde uiteindelijk het landgoed van Alice en Anne voor mij op.

Het was meteen weer gezellig als vanouds en na een verfrissend drankje lagen we al snel in het zwembad. Want het water was wel 30 graden, volgens Anne....hmmmm die thermometer doet t niet meer zo goed. Maar lekker was het wel.

Daarna even opdrogen in de zon terwijl Anne voor ons kookte. Heerlijke groente/kip stoofschotel uit zijn "heksenketel". Na het eten even genieten van de zonsondergang en als afsluiting van de mooie sterrenhemel. Toen was mijn kaarsje wel bijna uit en ben ik lekker gaan slapen.

Ik moet nog even er aan wennen dat ik nu even niets meer moet. Ik hoef niets te bezoeken en ook even niet te rijden. Lekker relaxed hoor! Dus eerst met zn allen een bakkie en daarna rustig ontbeten. Weer koffie in de zon, lekker ouwehoeren, lunchen en verder even niets.

Vanavond gaan we pizza eten in een dorpje verderop. Veel spannender wordt het niet vandaag.....en dat is ook wel eens lekkker!! :-)

• 05 September 2019 - 15:42

Lizan:

Heerlijk!! Geniet ervan! Xx

Wie past er eigenlijk op de kleine meid?

• 08 September 2019 - 21:16

Jo :

Die wordt heel erg verwend door moeders en de buurtjes!! ♡