Inpakken en wegwezen! - Reisverslag uit Stoumont, België van Jo - WaarBenJij.nu Inpakken en wegwezen! - Reisverslag uit Stoumont, België van Jo - WaarBenJij.nu

Inpakken en wegwezen!

Blijf op de hoogte en volg Jo

11 September 2019 | België, Stoumont

Ik was weer lekker bezig, gisteren avond.... niet dus!

Voor mijn vertrek uit Saint Felix had ik een hotel geboekt in Metz. Zodat ik daar mooi, na een aantal uurtjes rijden kon uitrusten en overnachten.

Mag niet teveel kosten natuurlijk dus, veel eisen mag je dan ook niet stellen.... maar schoon en veilig zijn toch wel eisen die altijd gelden, toch?!!

Dat ging niet helemaal op voor het hotel dat ik geboekt had!

Toen ik de wijk in reed, kreeg ik al niet zo'n lekker gevoel. Bij het hotel werd dat zeker niet beter. Het lag op een omheind terrein in een industriegebied en er liep ontzettend veel volk, dat er volgens mij niets had te zoeken! 

Het personeel was wel aardig en legde mij uit waar de kamer was, hoe laat ik kon ontbijten en hoe het werkte met de code van het hek. Want dat ging na 21.00 uur dicht. Prima, zou je denken.  

Overal in het hotel hingen bordjes met "verboden te roken" maar blijkbaar kon de gemiddelde gast niet lezen! Binnen no time stond mijn kamer vol rook omdat zo'n malloot lekker op de gang bij de nooddeur stond te roken. En later op de avond kwam ook de wiet lucht mn kamer in. Ben mij gaan beklagen bij de receptie maar die man zei dat hij er niets aan kon doen....

Hoop herrie, mijn badkamer was niet heel fris, veel gasten in het gebouw en een nachtportier die geen overwicht had.... ik was er klaar mee en heb m'n spullen gepakt en ben naar een ander hotel gegaan! Zonde van het geld, maar ik zou hier toch geen oog dicht doen, stoned wakker worden met mn auto op blokken, of alleen nog een stuur op de parkeerplaats. Het tuig dat ze buiten de hekken probeerden te houden, liep gewoon in het hotel... wegwezen dus!

Vanmorgen heb ik lekker rustig kunnen ontbijten en stond mn autootje er nog keurig bij en kon op tijd weer verder. Op naar de Ardennen!

Na een kleine 2 uur rijden was ik bij mijn eerste stop, een monument met een Duitse Panzer tank. Het monument was er nog, maar de tank was weg voor restauratie .... dat begon goed zo, hahaha. 

Door naar de volgende in Manhay. 

Blond als ik ben, was ik daar al 2 keer langs gereden, zonder em te zien! En maar schelden op mn navigatie dat ie niet wist wat ie nu wilde.... oeps!

Deze Panzer stond er nog wel, weggedrukt in een hoekje. Indrukwekkend ding, ondanks dat deze al zo oud en niet meer compleet is.  

Mijn laatste stop was in La Gleize. Daar stond een Duitse Tiger tank, die nog in hele goede staat is. Deze hoort bij het naast gelegen museum, dat zeker een bezoek waard is. Veel uitrustingsstukken en persoonlijke zaken van Duitse soldaten. Zie je bij de meeste musea niet en hoort toch ook bij de oorlog!

Op zoek naar een tankstation had ik een momentje jeugd sentiment. De watervallen van Coo! Daar zijn we als gezin vroeger wel een aantal keren geweest en nu kwam ik er, eigenlijk onverwacht, langs. 

Ik herkende het meteen.... weinig veranderd! En ondanks dat trok het blijkbaar nog genoeg bezoekers gezien de auto's die er stonden. 

M'n hotel lag even verderop in Targon. Het is een oud stationsgebouw dat al heel lang dienst doet als hotel. De trein rijdt er nog wel, maar stopt niet meer. 

Een heel sfeervol gebouw, dat gerund wordt door een Nederlands stel. 

Heb hier heerlijk een wijntje gedaan, wat gelezen en heerlijk gegeten.  

Morgen lekker en stukje wandelen in de mooie omgeving hier!

Sweet dreams!


  • 12 September 2019 - 12:19

    Annette:

    Ha die Jo,

    Waarom verbaast me je verhaal niet, ha! Je maakt altijd weer iets mee wat je van te voren niet kunt bedenken.
    Geniet nog even van je reis en ik hoor binnenkort alle andere avonturen wel!

  • 12 September 2019 - 22:06

    De Heer W Hamstra:

    He tante Jo, nou lekker zooitje daar zeg,stond je auto wel Veilig dan ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jo

Taking it easy.... Aloha!!!

Actief sinds 01 Juni 2009
Verslag gelezen: 54
Totaal aantal bezoekers 26417

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2019 - 14 September 2019

Mustang :us:"en tour de France :flag-mf: "

15 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Op de koffie bij Fidel

06 November 2017 - 26 November 2017

Aloha USA

30 November 2012 - 01 April 2013

Pirate of the Caribean

20 December 2011 - 24 December 2011

Return to Kosovo

15 Juli 2009 - 24 Augustus 2009

The No worries Tour

Landen bezocht: