Afscheid nemen bestaat niet. - Reisverslag uit Metz, Frankrijk van Jo - WaarBenJij.nu Afscheid nemen bestaat niet. - Reisverslag uit Metz, Frankrijk van Jo - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen bestaat niet.

Blijf op de hoogte en volg Jo

10 September 2019 | Frankrijk, Metz

Het is weer tijd om verder te gaan, dus tijd om afscheid te nemen. Altijd een minder moment van de vakantie.

Mijn laatste dag heb ik ook niet zoveel gedaan. In de ochtend heb ik samen met Ramon de zolder en bieb van het huis verkend, op zoek naar bijzondere souvenirs van het verleden. In de bieb vonden we boeken uit het begin van deze eeuw maar ook uit 1547! Ouder dan het pand zelf, dat ergens tussen 1700 en 1800 is gebouwd.

Op zolder vonden we naast véél oude kleding, kranten en tijdschriften ook nog 2 brisantgranaten…. Die hebben wij maar rustig laten liggen!

In de middag ben ik samen met Karin wat gaan toeren, wat boodschapjes gedaan en een bakkie gescoord bij een bakkertje, terwijl Ramon weer de lokale heuvels ging bedwingen op de fiets.

Die avond hebben wij nog even heerlijk ge-BBQd buiten. Met 3 flinke vuurtjes viel het niet op dat het al best fris was buiten. Het eten was weer heerlijk. Jammer dat we zo weinig gelachen hebben ;-).

En als jullie ooit eens hier komen, vraag Anne dan een demonstratie te geven van zijn bijzondere vlammenwerper. De avond kan dan zéker niet meer kapot!

En na Marc nog een keer op school hebben afgezet te op school, nog een lekker bakkie en de nodige knuffels, was de tijd gekomen om uit te zwaaien. Ik heb ontzettend genoten!!

De reis gaat nu, via Metz naar de Ardennen.

Bij Alice en Anne kan je nu heerlijk vakantie vieren in hun sfeervolle 6- persoons gîte en vanaf komend seizoen ook in 6 luxe safaritenten. Een aantal keer per week is het mogelijk om, tegen een kleine vergoeding mee te eten met de “table d'hote".

Vichy en Clèrmont-Ferrand liggen om de hoek. Verder is de omgeving heel geschikt om te fietsen of te wandelen. Zegt het voort!!