Melbourne; dat is andere koek! - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Jo - WaarBenJij.nu Melbourne; dat is andere koek! - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Jo - WaarBenJij.nu

Melbourne; dat is andere koek!

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

11 Augustus 2009 | Australië, Apollo Bay

Ik werd wakker door het getik van de regen op het dak van Herbie. Beetje jammer, maar dat kan je verwachten in de winter.
Om 9 uur waren we ready to go en hebben we uitgecheckt bij de camping. Herbie hebben we nog even bij de ingang geparkeerd en zijn met de bus naar de stad gegaan.

Het viel al meteen op dat dit niet een stad is als Brisbane en Sydney. Brisbane is meer een groot dorp dat graag stad wil worden, maar het is er schoon en veel oude wijken zijn mooi opgeknapt.
Sydney is echt een wereldstad, met veel te zien en een hele fijne sfeer. Dat vond ik niet in Melbourne. Je ziet hier sowieso meer culturen en ik heb hier meer moskeeën gezien dan in de rest van Australië. De woningen en gebouwen in de buitenwijken zijn erg verwaarloosd en je ziet veel mensen maar wat rondhangen. Had het gevoel door een getto heen te gaan.
Bij elke halte dat de chauffeur moest stoppen, begroette hij vriendelijk de mensen die in en uit de bus gingen. Maar toen er op een gegeven moment een dame van eind 50 de bus binnen kwam met lang grijs haar en netjes gekleed, viel het mij op dat de chauffeur niets zei. Al snel snapten we waarom. De dame ging niet zitten, maar begon meteen een harde klaagzang over hoe slecht ze het had en dat ze vond dat ze geen kaartje hoefde te kopen. Ze ging met de chauffeur in discussie of ze wel of geen kaartje moest kopen en daarna begon ze ons er ook bij te betrekken. Zo’n 3 haltes verder, zette de chauffeur de bus stil en vroeg de dame om een kaartje te kopen of te gaan zitten en te genieten van haar gratis rit. Hij zei dat hij haar verhaal nu wel kende, dat iedereen dat van de busmaatschappij al wel kende en dat ze moest gaan zitten en de overige passagiers niet mocht lastig vallen. Ik had het gevoel in een slappe komedie te zitten!
Mrs Lunatik ging wel zitten, maar begon meteen te klagen tegen een oudere dame. Dat arme mens was er ook zo klaar mee en ging achter in de bus zitten. Ze probeerde het ook bij ons, maar ik kan heel vals kijken, dus dat was ook zo over hahaha!! Ze stapte een paar haltes verder weer uit en zei dat ze naar de sociale dienst ging. Die zullen ook wel weer blij geweest zijn met haar bezoekje!

In de stad wilden we weer een tour maken met de “hop on, hop off” bus maken, maar die begon pas om kwart voor elf. We zijn toen zelf maar door de stad gaan toeren en hebben een stop gemaakt bij het museum van de kampioenen. Dit was gewijd aan de historie en kampioenen van de paardenraces in Australië. Naast Football en Cricket, nemen de paardenraces een belangrijke plaats in, in het leven van de Australiërs. Het museum was echt mooi op gezet met oa een skelet van een racepaard, trofeeën en animaties. Na het museum hebben we nog een stukkie door de stad gelopen, maar er was duidelijk minder te zien dan in Sydney. We zijn toen maar terug gegaan naar Herbie.

Op weg naar the Great Ocean Road. Een prachtige kustroute van ongeveer 200 kilometer tussen Torquay en Warrnambool. Het was jammer dat het weer zo slecht was, anders waren de uitzichten nog mooier geweest. Al had het ook wel wat om het woeste water tegen de rotsen te zien beuken! Ik had echt het gevoel dat ik in de Alpen reed. Aan de linkerkant alleen maar diepe afgronden en alleen maar haarspeldbochten. Om te voorkomen dat we met Herbie een duik in het diepe zouden maken, had ik niet echt tijd om van de mooie uitzichten te genieten.
Omdat het al later werd zijn we gestopt in Apollo Bay. We hebben morgen dus nog een stuk Ocean Road tegoed en hopelijk is het weer dan opgeknapt. Het is hier nu echt een typisch Nederlands herfstdagje!

We hebben net even fish & chips gegeten in het dorp. Ellis is nu beautyfarm aan het spelen in het toiletgebouw van de camping. Ze is echt heel wat van plan en liep met een zak vol crèmepjes en maskertjes de deur uit. Ze had alvast een masker op haar gezicht gesmeerd, dus ik hoop niet dat ze iemand is tegengekomen onderweg ;-)

X JO

• 11 Augustus 2009 - 09:17

Yo:

ah wel jammer dat het zo slecht weer is daar. hoop voor jullie dat het morgen beter weer is.. Henk jan had goed gereden. was 2 x tweede met 186 en 194. Top he met de knappe turtle.

xxxxxx

• 11 Augustus 2009 - 09:36

Lisa De Leukste:

Hee jo!

klinkt allemaal best aardig. beetje jammer van het weer.. ik heb een vraag. aangezien jullie in Australie zijn waar de echte Uggs vandaan komen. zou jij misschien voor mij willen mee nemen ik plaats de foto van welke ik bedoel wel even! zou echt super zijn! xx

• 11 Augustus 2009 - 13:05

Frieda:

Meiden: de foto's zijn mooi, het verhaal heeeel leuk geschreven. Het is steeds verrassend en bijna mee te beleven.
    Ik zie voor me hoe het jullie vergaat.
    Blijf maar gezellig aan de "praat."

• 11 Augustus 2009 - 17:10

Buuf:

Ha meiden,

Haha goed dat je die dame vals hebt aangekeken, wat een draak zal dat geweest zijn!
    Super dat jullie zoveel meemaken zeg, wat een trip!
    Geniet er maar van, het vliegt voorbij!

xxx

• 11 Augustus 2009 - 17:16

XXX:

Het weer daar kan ik niets aan veranderen, als jullie stemming maar goed blijft. En nu een onnozele vraag: Wat is een echte Uggs, een opgezette Aussie???
    Ik zou het graag willen weten wel erg nieuwsgierig hé??
    Ellebel nu jouw vriendje op Jo haar site, volgende keer ben jij weer aan de beurt, anders wordt iemand misschien jaloers!!!!
    Knuffel voor jullie beiden XXX

• 13 Augustus 2009 - 06:04

Huug En Marga:

zijn even 3 dagen in zeeland geweest ook erg mooi maar het haalt niet bij het natuurschoon wat jullie allemaal zien.
    Nog veel plezier de komende week. groetjes