Hollands theekransje - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jo - WaarBenJij.nu Hollands theekransje - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jo - WaarBenJij.nu

Hollands theekransje

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

10 Augustus 2009 | Australië, Melbourne

Na een hele koude nacht (gisteren) in Wagga Wagga zijn we weer op tijd gaan rijden. Er stonden weer behoorlijk wat kilometers op het programma.

We hebben maar weinig gestopt onderweg. Er was ook niet veel, hooguit een keer een vuilnisbak en een bankje. We zijn nog wel een keer gestopt om onze Herbie “fruit-vrij” te maken. Omdat Victoria een wijngebied is, zijn ze hier panisch voor ongedierte, zoals het fruitvliegje. Langs de snelweg zie je dan borden staan die aangeven dat fruitvliegjes verboden zijn en er is een speciale afslag om je nog even van je fruit te ontdoen. We hadden nog een stuk meloen aan boord en besloten maar niet het risico te nemen. Je weet hier maar nooit waarvoor je van de weg gehaald wordt door de politie!

Ongeveer 150 km voor Melbourne werden weer op iets moois getrakteerd; besneeuwde bergtoppen. Best wel vreemd dat we vorige week nog in onze bikini rondliepen en nu sneeuw zien. Wat we zagen waren de toppen van Mount Buller, één van de populairste skigebieden van Australië.
Rond 3 uur stonden we op de camping in een buitenwijk van Melbourne. Het mooie weer is hier echt ver te zoeken. Het is lekker fris en zwaar bewolkt. Gelukkig hebben we volgende week nog wat zon in Alice Springs! We waren het behoorlijk zat van het rijden de hele dag, dus we hebben het maar eens niet laat gemaakt.

Het heeft geregend!! (vandaag) Vanmorgen deden we de luiken open en het had flink geplensd. Dat is balen! Het nodigt niet echt uit om iets leuks te gaan doen. Maar we hadden al een planning gemaakt dus rond 10 uur gingen we op pad. We wilden gaan goudzoeken!
In Ballarat, een plaats even buiten Melbourne, hebben ze een authentiek goudzoekerplaatsje nagemaakt. Je kan er nog echt goud zoeken en mensen lopen er rond in kleding uit die tijd en je kan er op pad met de postkoets. Dat leek ons wel iets voor ons regenachtige dagje.
We zijn er alleen niet aangekomen, hahaha! Onderweg vroeg Ellis zich af waar haar klasgenootje Ananda zou zitten. Zij loopt stage ergens bij Melbourne en bij elk paard dat we zagen, vroegen we ons af of ze daar zou zitten.
Via internet hebben we haar adres kunnen achterhalen en gingen op weg om haar te verrassen. Ze verblijft in Upper Beaconsfield, ongeveer een uurtje rijden van Melbourne. Gelukkig geen grote plaats, dus we hadden het bedrijf zo gevonden.
Ananda kon haar ogen niet geloven toen ze Ellis aan zag komen. Ze was net terug van een rit en ging helemaal uit haar dak. Het was dus een echte verrassing!!

We hebben eerst gezellig een bakkie thee gedaan en de meiden hebben even lekker bijgeklept. Gek genoeg ging dat eigenlijk alleen maar over of ze nog lekkere kerels gescoord hadden….;-) Echt een theekransje!
Ananda loopt nu nog stage op een manegebedrijf. Ze is een week voor ons aangekomen in Australië en is meteen met haar stage begonnen op de manege. Ze hebben er ongeveer 25 pony’s en paarden en er komen ook veel mensen met een eigen paard voor lessen. Het was op zich een mooi bedrijf, maar wel met een beetje achterstallig onderhoud. Vanaf volgende week gaat Ananda naar een privéstal wat naast de manege ligt. Ze heeft een kamer in het huis van de eigenaresse en dat was een leuk optrekje!! Na een korte toer over het manegebedrijf, gingen we nog even een bakkie doen in het dorp. Toen het weer tijd werd om te gaan, had ik het idee dat Ananda wel even een traantje moest wegpinken. ;-)

Ellis is nu even aan het uitzoeken waar we een lekker hapje kunnen gaan doen. Die maag van haar blijft rommelen, hihihi! We gaan morgen nog de stad in en daarna willen we richting Torquay gaan, om een begin te maken met The Great Ocean Road.

Knufs, Jo

• 10 Augustus 2009 - 09:23

Yo:

Weer een toppie verhaal.
    xx

• 10 Augustus 2009 - 19:31

P&M:

zaterdagavond even bij de paarden op visite geweest, we hadden lekkere appelschillen voor hen meegebracht en dat ging erin als een suikerklontje.Daarna hebben we op Bloem gepast
    En vanmiddag toen Pa en ik bij de poezen waren moest ik van stitch even lekker op zijn ruggetje krabben dat vond hij heerlijk, daarna kwam het andere spul eraan huppelen en die wilden ook wel even gekroeld worden, dus hadden we het hardstikke druk met hen allen. Ze eten en drinken best en vliegen in en uit het huis of dat ze nooit anders hebben gedaan. Hier regent het maar het is een heerlijke temperatuur, geen sneeuw hoor daar wachten we nog even mee als je weer thuis komt. Ellebel wat leuk dat je je schoolvriendin even hebt geknuffeld en lekker bij kon kletsen dat zijn hele leuke dingen voor de mensen. Jullie waren er zo dicht bij daar had je spijt van gekregen als je het niet had gedaan. Geen goud gezocht en toch iets met een gouden-randje deze dag kan niet meer stuk. Nu kilometervreters we horen en kijken uit naar jullie belevenissen. Dikke knuffel voor allebei XXX P&M>

• 10 Augustus 2009 - 21:06

Michael Schrikker:

Hi Jo,

Wat ben ik jaloers! Een perfecte reis!
    Geniet er nog van, de komende weken!

Groeten

Michael