Cruising The Great Ocean Road - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Jo - WaarBenJij.nu Cruising The Great Ocean Road - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Jo - WaarBenJij.nu

Cruising The Great Ocean Road

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

12 Augustus 2009 | Australië, Mount Gambier

Het heeft vannacht flink geregend. Klinkt wel lekker op het dak, maar ik word toch liever door het zonnetje gewekt! Eenmaal onderweg werd het er zeker niet beter op. Harde wind, flinke buien en dikke mist. Ach, weer eens iets anders! De route werd er niet minder mooi om.

Vlak buiten Apollo Bay heb je Cape Otway. Dit was vroeger een berucht punt in de vaarroutes van de zeilschepen. Veel schepen zijn daar in de golven verdwenen of kapot geslagen op de rotsen. Het was net zo’n gevaarlijk punt als de Bermudadriehoek of Kaap de Goede Hoop. Volgens de verhalen zou het er nu ’s nachts nog steeds spoken. Er zijn mensen die beweren dat ze er spookschepen hebben gezien. Ellebel sloeg meteen weer op tilt, hihi. Ze heeft het niet zo op spoken!
We moesten een omweg nemen om bij de vuurtoren van Cape Otway te kunnen komen. De weg er naar toe was erg mooi en om de haverklap werden we gewaarschuwd voor overstekende wilde beesten; kangaroes, koala’s, wombats of koeien. Maar tot nu toe hebben na zo’n waarschuwing nog nooit een beest gezien (buiten degene die tot moes gereden langs de weg lagen) En nu ineens stonden we oog in oog met een kudde koeien! Ze stonden ons heel verlangend aan te kijken en hoopten natuurlijk dat onze Herbie gevuld zou zijn met allerlei lekkernijen voor ze.
Razende reporter Ellebel was meteen van de partij om deze “wilde” dieren op de foto te zetten.
We zijn niet bij de vuurtoren zelf geweest. Het was echt takke weer en om er te komen moest je eerst betalen. Vond ik toch een beetje te ver gaan, om een vuurtoren te zien. Hij kan nooit mooier zijn dan die van Byron Bay ;-)

Terwijl we weer terug reden naar de Highway, zagen we een aantal mensen lopen en naar boven kijken. Zat er een hele schattige dikke koala in de boom te pitten, recht boven de weg! Toen we waren uitgestapt en rondkeken zagen we nog veel meer koala’s. Eentje was er zelfs even wakker. Echt gaaf om de beestjes ook nog even in het wild te zien!! Het schijnt zo te zijn dat koala’s altijd weer op dezelfde plekken terugkomen waar ze eerder zijn geweest. Dus zouden we hier over een paar jaar weer komen kijken, dan zien we ze waarschijnlijk weer.

The Great Ocean Road werd na Apollo Bay alleen maar mooier. De kustlijn steeds hoger en met prachtige uitgesneden rotspartijen. De rijweg werd steeds bochtiger en gladder, door de regen. Onze volgende stop was bij the 12 Apostles. Een groep losstaande rotsen, net als de Three Sisters, maar dan in de zee. Het uitzicht was echt prachtig en het was mooi om te zien hoe de zee tegen de rotsen beukte. Was ook lekker om even uit te waaien op de korte wandeling naar het uitzichtpunt.
Even verder op had je Island Bay. De naam zegt het al, een baai met allemaal kleine rotseilandjes. Ik blijf het zeggen, ook weer schitterend!

Het begint langzaam tot me door te dringen dat we onze laatste kilometers met Herbie zijn ingegaan. We zitten nu in Mount Gambier en moeten morgen nog zo’n 450 km rijden naar Adelaide en dan zit het er op! Het is zo ontzettend snel gegaan. Maar gelukkig hebben we allebei niet het idee dat we hebben moeten racen om zo ver te komen. We wisten van te voren dat het onmogelijk was om alles te kunnen zien en hebben keuzes moeten maken. We zijn heel blij met de dingen die we hebben gezien en hebben mogen doen!!
Morgen dus nog een dagje rijden. We willen op tijd gaan rijden, zodat we vroeg in Adelaide aankomen. Dan kunnen we eventueel nog even de stad onveilig maken. Vrijdag wordt toch een beetje een poets- en inpakdag. Herbie moet dan in bad en onze koffers weer volgepropt worden.

Ik ben blij dat m’n trip er nog niet helemaal op zit. Zaterdag vliegen we naar het heerlijk warme Alice Springs en daar gaan we nog een paar dagen op safari. Dus we hebben nog wat leuke dingen in het vat zitten. Gelukkig maar, want ik wil er nog helemaal niet aan denken om afscheid te moeten nemen van dit heerlijke land!!

Hugs, Aussiegirl

• 12 Augustus 2009 - 08:51

Yo:

Heel veel plezier op safari geniet er nog even van.

dikke kus

• 12 Augustus 2009 - 09:10

P&M:

Lieve Meiden,
    Wat een geweldig verslag weer, we waren gewoon aan het meewapperen in de wind.
    En wat een mooie foto van die Koala echt schattig.Ik denk dat jullie nu gaan slapen dus welterusten, en wij hebben ook regen hoor, dus hier missen jullie echt niets. Lieve groetjes en een dikke kus.
    P&M

• 12 Augustus 2009 - 11:49

Ronald:

Hoi Jo en Ellis,
    ik lees met veel plezier aan jullie verhalen en met name aan de mooie foto’s.
    Ik had nooit het idee om ook eens die kant op e gaan maar als ik het zo lees en zien, komt het ook op mijn to do lijstjes te staan.
    De tijd vliegt voorbij, nog maar 12 dagen en dan zit het er al weer op.
    Geniet er nog maar met volle teugen van.
    Veel plezier en groeten.

Ronald

• 12 Augustus 2009 - 16:15

Eddy:

Hey Dearhunters, zo zie je nog eens wat van de wereld. Hele leuke foto's. Groeten uit een (nu) droog Noord-Nederland.

• 12 Augustus 2009 - 20:28

Bonnies:

Hee muts,
    Eindelijk een berichtje van ons. Ik heb nog niet alles kunnen lezen want we zijn net terug van vakantie maar wat ik heb gelezen is helemaal super! Ik ga het zeker allemaal lezen en al je mooie foto's bewonderen.
    Helaas zit onze vakantie er alweer op en moet ik morgen weer aan het werk, bleh:(
    Geniet van je safari! Veel liefs en knuffels van ons X