Afscheid van m'n reismaatje ;-( - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Jo - WaarBenJij.nu Afscheid van m'n reismaatje ;-( - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Jo - WaarBenJij.nu

Afscheid van m'n reismaatje ;-(

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

22 Augustus 2009 | Australië, Adelaide

Ik ben weer terug in Adelaide, maar deze keer in m'n eentje. Ellebel is bij Wendy er is al volop aan de slag.

Donderdagmorgen zijn we naar Hahndorf gegaan en kwamen daar rond 12 uur aan. We werden echt heel hartelijk ontvangen door Wendy, haar moeder en de hulpen Ashley en Mel. Wendy moest meteen al lesgeven, dus konden we even mee kijken. Daarna even bij haar lunchen en voor we het wisten zaten we na de lunch op het paard. Ze had 2 van haar oude toppers ( Sniff & Thor) voor ons laten halen om te rijden. Was echt heel gaaf!!

Daarna kregen we de tijd om ons te installeren in de " shed". Dat wordt ook meteen het verblijf van Ellebel de komende 10 weken. Ze heeft er een apart hoekje met een bed en een paar kasten. De schoonmaakdiva's mogen er wel een keer langs komen, maar verder denk ik dat ze er zich prima zal vermaken!!Ze heeft er ook een keukentje, tv, koelkast en douche.
Het logeerbed was echter geen succes. Het stonk enorm naar muizenshit en overal zaten gaten en het bed was helemaal doorgezakt en het beddegoed was ook niet helemaal fris.

Die avond werden we, samen met Ashley uitgenodigd om bij Wendy te eten. Ze had pasta voor ons gemaakt, erg lekker en heel gezellig!Ze woont in een heel leuk huis met prachtig uitzicht over de heuvels en de paarden. Echt een droomplekkie!
Onze eerste nacht hebben we niet zo top geslapen. Ellebel van de spanning en ik vanwege het " heerlijke" bed. Daarom leek het mij ook maar beter om een dag eerder terug te gaan naar Adelaide.

De vrijdag begon meteen lekker vroeg. Om 7 uur de paarden voeren, uitmesten en daarna het eerste paard klaarmaken voor Wendy. Een heel gedoe, maar we hadden het natuurlijk zo in de smiezen ;-)
Daarna nam de moeder van Wendy ons mee voor een buitenrit. Het weer was die nacht helemaal omgeslagen en het zonnetje was verdwenen en had plaatsgemaakt voor veel wind en regen. Dus de paarden hadden lekker de wind in de kop. Die ouwe van mij dacht dat ie weer lekker jong was en begon een beetje te bokken en steigeren. Ik zag alweer de beelden van Spanje voor mij.....!! Maar het is deze keer wel goed afgelopen en we hebben heerlijk gereden. Onderweg kwamen we zelfs nog een koala tegen! En dat terwijl ma net aan het vertellen was, dat je ze hier vrijwel nooit zag.

Na het rijden moest El ineens snel mee met Wendy naar les, met 5 paarden. En toen werd het even heel snel afscheid nemen van elkaar. Misschien maar beter ook, want we zagen er allebei erg tegenop. Er zijn wel wat waterlanders gevallen, hihi!! Ik heb daarna mijn spullen weer ingepakt en ben naar de bus gegaan.
Ik heb er alle vertrouwen in dat Ellebel het goed naar haar zin zal hebben bij Wendy. Ze smste me al dat ze op een van Wendy's toppaarden mag gaan rijden! Ze heeft dus meteen al een geweldige indruk gemaakt; had niet anders verwacht!! En ze gaat binnenkort mee op wedstrijd naar Sydney! Ze wil straks gewoon niet meer naar huis!

Nu zit ik dus in Adelaide en heb het er lekker van genomen vandaag. Uitgeslapen, uitgebreid gedoucht en ontbeten en daarna gaan shoppen in de stad. Heb nog een leuke Esprit spijkerbroek gekocht in de opruiming. Van $109,- voor $ 79,- en dat is omgerekend 48,- euro. Daar heb je ze in Nederland niet voor!!
Ik voel me lekker thuis in deze stad. Lekker een bakkie doen, een beetje babbelen met de verkoopsters, shophoppen en even naar de markt. Ik geniet er echt van. Alleen mis je toch wel het een en ander bij het "thuiskomen"!!!

Morgen ga ik dan toch echt weg. Ben er helemaal klaar voor en jullie horen maandag wel hoe de fijne, 26 uur durende vlucht naar huis was ;-)

Ik zit nu achter de computer van het hotel, dus kan helaas niet de foto's van Hahndorf erop zetten. Die houden jullie nog van mij tegoed!

Tot snel!! x JO

  • 22 Augustus 2009 - 11:17

    Merce:

    Goede vlucht Jo!

    xxx Merce xxx

  • 22 Augustus 2009 - 13:01

    Bonnies:

    Lieve Jo, we hebben ontzettend genoten van je verhalen maar zijn ook blij dat je weer terugkomt. Een hele goede reis en tot gauw! Dikke zoen van ons X

  • 22 Augustus 2009 - 16:26

    P&M:

    Lieve Land,
    Je zal dit berichtje wel niet meer lezen voor je vertrek, maar in gedachten vliegen we met je mee als een Ëagle in the wind". dus je bent niet alleen.
    Goede reis en tot maandag.
    Liefs dikke knuffel P&M XXX

  • 23 Augustus 2009 - 02:50

    Victor:

    Hallo Jo,

    een hele goede vlucht zo en hoop je snel te zien..zet de senseo maar aan kunnen we woensdag wat drinken en de verhalen aan horen.....

    xx Victor

  • 23 Augustus 2009 - 19:09

    Theo:

    Goede vlucht en tot ziennos.
    Groet en kusje,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jo

Taking it easy.... Aloha!!!

Actief sinds 01 Juni 2009
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 26480

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2019 - 14 September 2019

Mustang :us:"en tour de France :flag-mf: "

15 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Op de koffie bij Fidel

06 November 2017 - 26 November 2017

Aloha USA

30 November 2012 - 01 April 2013

Pirate of the Caribean

20 December 2011 - 24 December 2011

Return to Kosovo

15 Juli 2009 - 24 Augustus 2009

The No worries Tour

Landen bezocht: