Cowboys, sheep & countrymusic - Reisverslag uit Wagga Wagga, Australië van Jo - WaarBenJij.nu Cowboys, sheep & countrymusic - Reisverslag uit Wagga Wagga, Australië van Jo - WaarBenJij.nu

Cowboys, sheep & countrymusic

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

09 Augustus 2009 | Australië, Wagga Wagga

Van het regenwoud en witte stranden naar the Outback (binnenlanden). Daar zitten we nu, in wereldstad Wagga Wagga. Een tussenstop op onze weg naar Melbourne.

Onderweg alleen maar eindeloze glooiingen en schapen en countrymusic uit de radio. En alleen hier kom je plaatsnamen tegen als; Collingullie, Burrandara en Buddigower.
Dit is het landschap wat ik herken uit de Australische tv serie Mc Cleods Daughters. Alsof je elk moment de serie binnen kan rijden.

Sydney was vanmorgen ook niet van plan om ons te laten gaan. Door de wirwar van snelwegen zagen we soms door de bomen het bos niet meer en we hebben vaak een U-turn moeten maken. Kost tijd, energie en een buitenspiegeltje, maar uiteindelijk komen wij er wel, hihi!! Ze zijn hier ook niet altijd echt consequent met borden. Volg je de borden richting een bepaalde plaats, dan kan het maar zo gebeuren dat je bij de volgende kruisingen die naam helemaal niet meer tegen komt. En nee, we waren het dorp dan nog niet voorbij!
De verloren tijd hebben we later goed in kunnen halen. Tot vlak voor Wagga Wagga hadden we mooie brede snelwegen. Maar het was toch een lange dag. Gelukkig houdt een bakkie van Macca’s je dan op de been. Je wordt hier echt doodgegooid met filialen van deze fastfoodgigant. En dat kan je ook wel zien aan de bewoners. Obesitas is hier blijkbaar heel gewoon en wij voelen ons even lekker slank! Wij hebben onderweg lekker, bij de openhaard gegeten in een bakkerij in Gundagei. De openhaard was niet alleen aan voor de sfeer. Het was daar ongeveer 12 graden!

En nu zijn we dan even een nachtje in Wagga Wagga. Een grote stad voor de outback. Maar als je de plaats binnenkomt rijden heb je toch het idee dat je in een dorpje bent. Maar wel een dorpje met ’n Macca’s, luchtmachtbasis en Daf-dealer!

Het was een koud nachtje, ben blij dat de kachel van Herbie het zo goed doet! De grond was lekker bevroren vanmorgen. En dan is het best koud, als je in je pendek naar het douchegebouw moet. Een beetje ontbering op vakantie moet kunnen!! ;-)

Fijne weekend! x

• 09 Augustus 2009 - 07:31

Sharon:

He,

Ik zie dat jullie nog steeds lekker aan het genieten zijn. Wat gaat de tijd snel he. Geniet nog lekker.

x

• 09 Augustus 2009 - 12:19

Buuf:

Ha meiden,

Fijn dat het zo goed met jullie gaat. Haha zo te lezen vermaken jullie je prima. Alleen jammer dat het zo koud is bij jullie..

Haha Lau en Puck hebben van de week een nachtje buiten gestaan, naast die van jullie. S ochtends echter stond de hele kudde bij elkaar..Twee houten tussenpalen waren omgetrapt en het schrikdraad lag op de grond.. Ze vermaakten zich prima zo bijelkaar en waren lekker aan het kroelen maar we hebben ze toch maar weer gescheiden..
    Het gaat goed met ze. Ze glanzen nog mooi en zien er goed uit.

Geniet van de tijd daar!

Dikke kus

• 09 Augustus 2009 - 20:58

Hanjo:

Hallo meiden,
    Wat een luxe bakkerij met een open haard, dat hadden wij niet.Hier in Holland is alles oke.Blijf van alles genieten.
    Liefs Hanjo.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 10 Augustus 2009 - 07:45

YO:

Hey, de wedstrijd was weer super top verlopen allemaal weer goede reacties... op naar de volgende wedtrijd. Als je tijd hebt moet je even op www.foto4u.nl kijken hele gave turtle foto's in het m1.

XXX

• 10 Augustus 2009 - 08:34

Merce:

Hoi Jo,

Eindelijk een berichtje van mij. Heb tijdens mijn vakantie (die TOP was, behalve dat Jort gevallen is en hij nu een tand mist en we daardoor naar het ziekenhuis moesten en de tandarts!!) geen een keer achter de computer gezeten en afgelopen week nagenoeg ook niet. Jeetje wat hebben jullie al veel leuke dingen meegemaakt zeg en er staan nog 2 heerlijke weken voor de boeg. Ik kijk uit naar het volgende verhaal (heb erg gelachen).

Liefs van mij.