De 3 zusjes - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jo - WaarBenJij.nu De 3 zusjes - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jo - WaarBenJij.nu

De 3 zusjes

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

07 Augustus 2009 | Australië, Sydney

Oeee, dat was zwaar vanmorgen. Gisteravond natuurlijk veel te laat naar bed gegaan en om half 6 ging het wekkertje! In een razend tempo onszelf klaar gemaakt voor vertrek en om 06.10 uur zaten we in de bus richting Manly. Daar zouden we worden opgepikt voor onze trip naar de Blue Mountains.

Dat ging allemaal soepeltjes. Met een klein busje werden we naar Sydney gebracht en daar moesten we overstappen op een luxer busje. Toen wij dachten dat we klaar waren voor vertrek naar de Blue Mountains, ging dit busje eerst nog eens de halve stad door om nog meer mensen op te pikken. Uiteindelijk reden we pas om half 10 de stad uit! Daar wordt je niet echt vrolijk van, als je om half 6 bent opgestaan.
En toen begon onze gids te praten. Hij bleek een kruising te zijn tussen Gary Cooper ( een oude dikke Engelse komiek) en Ron Brandsteder! De man hield geen seconde zijn kop, had overal commentaar op en zat het hardst te lachen om zijn eigen grappen. Echt heel irritant!!

De eerste stop was aan een riviertje en we zouden daar thee krijgen. We werden afgescheept met een goedkoop sappie en een droog biscuitje. Het was nog niet koud genoeg voor de thee, volgens Gary Brandsteder! En wat er nu te zien was bij dat riviertje, weet ik ook nog niet.
De tweede stop was een iets groter succes. Ze beloofden in de folder dat je kangaroes en koala’s van dichtbij zou kunnen bekijken. We hadden mazzel dat er een mamaroe en baby zat, maar verder was er in de wijde omtrek geen beest te bekennen! En volgens Gary zaten koala’s ongeveer 4 uur verder lopen het bos in! Toen nog een mooie highlight. Een steentekening van Aboriginals uit de oudheid……… nee, ik ga er maar niets over zeggen.
Ons humeur was ondertussen naar een dieptepunt gezakt en ik moest Ellebel echt tegen houden om “Gary” niet aan te vallen ;-)
Het bleef nog even leuk. Voor de lunch werden we gedumpt in een klein dorpje. Hij liet vooraf zien dat er meer dan genoeg cafés en restaurantjes waren, waar je wat zou kunnen eten. Maar hij zei er niet bij dat er nóg 20 bussen met toeristen in het dorp gedumpt waren v oor een happie. We konden maar net een hapje doen, voordat we weer op pad moesten.

Ja, ik ga ook nog positief worden hoor. Eindelijk kwamen we daar waar we voor gekomen waren. Voor de gorges van de Blue Mountains. Echt schitterend!! Eindeloze dalen met gigantische rotsen. Doordat er heel veel eucalyptusbomen staan, krijgt het geheel een blauwe gloed, vandaar Blue Mountains.
En de volgende stop was bij de Three Sisters. Een groepje van 3 rotsen naast elkaar, die uitkijken over het dal. Het verhaal gaat, dat dit de 3 knappe dochters van een tovenaar waren. Hij was het niet eens met de keuze van mannen van de dames en heeft ze daarom eerst verstopt op een richel van de rotsen. Toen ze niet wilden luisteren, heeft hij ze omgetoverd tot rotsen. Pa zou zijn veranderd in een vogel. En volgens de legende vliegt hij er nog steeds rond, op zoek naar zijn toverstaf om zichzelf en z’n dochters weer te kunnen terugtoveren. Mooi verhaal, maar een nog mooier uitzicht!
Je kon ook nog met een kabelbaan naar het dal en dan terug met een treintje. Volgens de gids het steilst lopende treintje ter wereld. Grappig, dat zeiden ze in Ecuador ook over de trein door de Andes bij Nariz del Diablo. Het waaide zo hard dat we ons maar niet in de kabelbaan gewaagd hebben.

Op de terugweg naar Sydney zijn we door het Olympisch park gereden. De stadions waren erg indrukwekkend en het dorp was ook mooi opgezet. Leuk om even te zien! Daarna met de ferry terug naar het centrum van Sydney. Toch nog een keer genieten van the Opera House en Harbour Bridge.
De trip viel dus een beetje tegen deze keer, maar de Blue Mountains waren een bezoek écht waard!!

x

PS: Heb ook nog wat foto's bij m'n story van gisteren geplaatst!

• 07 Augustus 2009 - 10:33

Hanjo:

Hoi meiden,ik zie jullie met lange broeken en jassen aan.Hier is het lekker 30 graden.Nog 17 dagen te gaan,waar blijft de tijd.Geniet nog van alles wat jullie gaan doen.

Liefs Hanjo.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 07 Augustus 2009 - 10:56

Yo:

weer top om te lezen.. ja wij zweten hier weg en jullie moeten je sokken s'nachts aan...hihih

xhave funx

• 08 Augustus 2009 - 10:04

P&M:

Lieve Meiden,

We zijn het week-end in gegaan iets koeler als gisteren ongeveer 12 graden een hele verademing maar het regent hier nog niet,dus wij gaan onze kniekousen ook vast opzoeken, je weet het maar nooit. Tante Han zou zeggen het kan vriezen of dooien. Tante Han kwam ook nog even lekker bijkletsen. vanmorgen de poezen beschuit op bed gebracht waren ze zeer kontent mee.
    Irene (heeft nu vakantie) en Bloem waren hier gisterenmiddag en zijn blijven eten Bloem vindt in het water spelen heerlijk. Karel en Nicole hebben hier gisterenmorgen koffie gedronken. Nu wachten wij op het verslag en de daadkracht van Herbie, veel plezier en voor straks slaap lekker XXX kus voor beiden.

• 08 Augustus 2009 - 13:15

Huug En Marga:

oeps een tijd nodig gehad om
    je verslagen te lezen want
    mijn lap-top was weer eens gecrashed!!!
    Jullie hebben wel een toptijd daar beneden kun je
    nog wel alles onthouden?
    Op het moment is het gelukkig weer wat koeler geworden.
    Geniet er nog lekker van de laatste weken het zit er zo weer op.
    Groetjes H&M

• 08 Augustus 2009 - 14:48

Annette:

Hoi,hoi, ik geniet van alle verhalen. Je kunt merken dat jullie het naar de zin hebben. Je zult de foto's nog weer nodig hebben om alles opnieuw te beleven. Hier gaat alles goed. Lekker druk seizoen maar het weer werkt goed mee! Ik blijf jullie nog even volgen hoor. groetjes, Annette