Sydney, it was great to meet you!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jo - WaarBenJij.nu Sydney, it was great to meet you!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jo - WaarBenJij.nu

Sydney, it was great to meet you!!

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

06 Augustus 2009 | Australië, Sydney

Wauw!!! Ik kan het nog steeds niet geloven; vandaag was ik in Sydney!! Ik stond oog in oog met the Sydney Opera House en the Harbour Bridge!

Vanmorgen eerst met de bus naar de wijk Manly. Daarvandaan konden we met de ferry naar de stad. We hadden ook helemaal met de bus kunnen gaan, maar wat is er nu mooier dan met de boot aankomen in Sydney?!
De trip met de ferry duurde ongeveer 30 minuten. Toen we de hoek van de haven om kwamen was daar opeens Sydney! Op de voorgrond the Opera House en daar iets achter the Harbour Bridge. Daar kreeg ik het toch wel even koud van!!
En ik had the Opera House al zo vaak op plaatjes en op tv gezien, hem in het echt zien is toch totaal anders. Ik had al het idee dat hij groot was, maar zó groot?!

Ik had me vandaag voorgenomen om eens de “Japanner” uit te hangen. Gewoon ongegeneerd met alles wat je ziet op de foto gaan. Met the Opera House, met de trap vóór the Opera House, met het paaltje voor de trap vóór the Opera House enz enz. Je komt tenslotte niet elke dag in Sydney ;-).
Ik heb het niet zó bont gemaakt hoor!
Als eerste hebben we the Opera House bezocht. Wat een prachtig gebouw! Hij was niet zo wit als ik hem altijd op plaatjes of op tv zag, maar wat is ie groot en indrukwekkend. Het dak is helemaal beplakt met tegeltjes van ongeveer 15 bij 15 cm. Wist ik ook niet. Dacht altijd dat het een soort stof of kunststof was, net als bij de Burj Arab in Dubai.
We zijn helemaal om het gebouw heen gelopen en hebben ons een paar keer op de foto laten zetten. Tijdens onze rondgang werden we ook nog getrakteerd op een bezoekje van een paar zeeleeuwen!

Vanaf the Opera House had je ook een prachtig zicht op the Harbour Bridge. Het schijnt de grootste boogbrug ter wereld te zijn. En dan zijn er van die idioten die daar boven overheen gaan lopen! Sorry, maar mij krijgen ze niet zo gek. Ze vragen er ook nog eens schandalig veel geld voor. Vond de brug vanaf dit punt ook erg mooi en we zijn er ook nog 2 keer overheen gekomen met onze bustoer. De bustoer bracht ons langs de 27 hoogtepunten van de stad. Dat varieerde van parken en dierentuinen, tot het financiële centrum en grote shoppingmalls. Wel even een andere toer dan die in Brisbane!
We zijn er niet op alle 27 punten uit geweest, maar hebben de tijd genomen om een paar mooie plekken wat uitgebreider te bekijken. Bij Mrs Macquarie’s Chair bijvoorbeeld. Een mooi uitzichtspunt over de haven van Sydney. Dit punt is vernoemd naar de vrouw van de eerste Gouverneur van Sydney. Zij zat daar altijd te mijmeren over haar thuisland Engeland.
Toen was het de beurt aan the Queen Victoria Builiding. Een soort Harrods, maar dan veel mooier. Daar hebben we even lekker lopen kwijlen langs de etalages van de dure merken en even lekker gegeten. Er hingen 2 schitterende grote klokken, écht heel bijzonder.
Daarna nog naar Chinatown en de Market geweest. Daar was het echt een gezellge wirwar van mensen en allerlei kraampjes. Je kon er echt alles kopen, kleding, groente & fruit, meubels, vis, noem het maar op. Ik vind dit altijd heerlijke plekken om rond te neuzen en vooral ook mensen te kijken.

Rond een uur of 4 waren we klaar met onze toer en hebben we nog even geshopt en wat gedronken. Daarna maar eens aan de haven op zoek gegaan naar een leuk plekje om te eten. En die hebben we gevonden! En dat was niet vanwege het mooie uitzicht op the Harbour Bridge! Ik moet eerlijk toegeven, ze hadden een gozer in de bediening, die was écht leuk om naar te kijken. Veel te jong voor mij natuurlijk! Tijdens de bestelling maar eens een praatje met hem gemaakt en hij bleek uit Frankrijk te komen. Ellebel ging toen helemaal los! De glazen wijn vlogen naar binnen, ze werd steeds vrolijker en zat niet zo’n beetje met hem te flirten! Die ober had het ook wel in de gaten en kwam om de haverklap vragen of ze nóg een wijntje wilde.
Ik kon het niet laten en heb Ellebel wel een beetje op zitten stoken (ik ben slecht, ik weet het). Eind van het liedje; ik heb haar zo gek gekregen om bij zijn fooi ook een briefje met haar e-mailadres erop te geven. Heeft ze nog gedaan ook! Ik ben trots op haar!!!! Ik laat het jullie nog wel horen als hij haar een berichtje heeft gestuurd.

Het was dus een hele geslaagde dag. Ik heb echt genoten van Sydney! Een heerlijke stad, waar jij je meteen thuis voelt. Jammer dat we ook hier maar zo kort kunnen zijn.
Nu zijn we weer terug bij Herbie en gaan maar gauw maffen. Morgen gaan we naar de Blue Mountains en moeten al om 06.15 uur met de bus mee. Wordt een korte nacht, want ik ben bang dat Ellis niet kan slapen , hihi!

Greetz van de Sydney Explorers


  • 06 Augustus 2009 - 13:25

    Yo:

    Goed bezig JO..met die elle lelle bel...

    xxx

  • 06 Augustus 2009 - 17:54

    Victor Beglinger:

    hallo, kijken jullie wel uit met die kroko"s....wel gewoon terug komen, maar eerst lekker blijven genieten...verhalen zijn echt goed....boekje schrijven....xx

  • 06 Augustus 2009 - 19:25

    XXX:

    Ha die Jo,
    Een geweldig verslag, iedere keer weer genieten.

    Kijk er echt naar uit.
    Dikke kus XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jo

Taking it easy.... Aloha!!!

Actief sinds 01 Juni 2009
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 26483

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2019 - 14 September 2019

Mustang :us:"en tour de France :flag-mf: "

15 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Op de koffie bij Fidel

06 November 2017 - 26 November 2017

Aloha USA

30 November 2012 - 01 April 2013

Pirate of the Caribean

20 December 2011 - 24 December 2011

Return to Kosovo

15 Juli 2009 - 24 Augustus 2009

The No worries Tour

Landen bezocht: