On the road again! - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Jo - WaarBenJij.nu On the road again! - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Jo - WaarBenJij.nu

On the road again!

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

27 Juli 2009 | Australië, Rockhampton

We hebben met moeite afscheid genomen van Arlie Beach. Het is een bruisend plaatsje met veel jonge lui die ook rondreizen. Rondom de boulevard staan dagelijks veel kleine campers backpackers die het iets minder luxe hebben dan wij. Ze kamperen vaak langs de weg en maken gebruik van openbare toiletten en douches. Ook de was wordt daar gedaan en dan tussen de auto’s opgehangen.
Er is een verhuurbedrijf dat eenvoudige campertjes verhuurd en ze met allerlei leuke tekeningen en uitspraken beschilderd. Kom je een camper tegen met de kreet “Wicked” op de voorkant, dan kan je er vanuit gaan dat de zij- en achterkant creatief bewerkt zijn.

Onze trip naar Rockhampton was 485 kilometer. De route onderweg was weer prachtig en heel gevarieerd. We begonnen in een subtropische omgeving en dat ging langzaam over in “the Plains”, de uitgestrekte weilanden van Queensland met grote boerderijen en overal koeien. Een beetje het beeld dat ik bij Australië had, voor ik hier kwam.
De weg zelf was minder mooi. Om de 100 meter lag wel een platgereden kangaroe en om de paar kilometer weer een gezellig bord met opbeurende teksten als; “Rest or R.I.P.” of “Survive this drive”. Helemaal uit de duim gezogen waren deze teksten niet. Onderweg kwamen we een aantal ongelukken tegen.
Wij zijn onderweg natuurlijk een aantal keren braaf gestopt. Die gele M kom je hier ook overal tegen ;-). En we hebben een heeeeeeeel goed excuus om daar te stoppen. Je kan er namelijk gratis gebruik maken van wireless internet. Goed geregeld he?!

En wat hebben we weer een geweldige camping kunnen vinden. Dat boekje wat we bij de auto hebben gekregen is vast voor de 70+ er, want ook hier is de gemiddelde leeftijd erg hoog. Hoe ze ooit 4,5 ster gekregen hebben is mij een raadsel, als je zwembad groot genoeg is voor 3 paar voeten, de vrachtwagens je bijna uit je campingstoel rijden en er ongeveer 6 campers per vierkante meter geparkeerd staan. Blijkbaar hebben wij toch andere voorwaarden voor een sterrencamping dan de 70+ er. Die is waarschijnlijk toch te doof om de langs razende vrachtauto’s te horen en durven toch niet meer te gaan zwemmen. Zucht, gelukkig blijven we maar één nachtje. We zijn tot de conclusie gekomen dat we toch een beetje kilometers moeten gaan maken, willen we op 14 augustus in Adelaide zijn.
Omdat deze fijne camping zo lekker afgelegen ligt, hebben we vandaag onze potten en pannen maar eens uit de kast getrokken. Het moest er toch een keer van komen dat we zouden gaan koken, hahaha. Verwacht er vooral niet teveel van, want we waren te moe van de reis om er een culinair hoogstandje van te maken. Ellis heeft een bakje noodles opgewarmd en ik een overheerlijk kant en klaar ravioli gerechtje. Niet echt voor herhaling vatbaar!

Morgen gaan we richting Brisbane. Onderweg moeten we nog wel een overnachting gaan doen, maar ik heb nog geen idee waar dat gaat gebeuren. Jullie gaan het weer horen!

Hugs, Jo

• 27 Juli 2009 - 10:10

Yo:

Top op te lezen deze verhalen... moet straks helemaal weer afkicken als je terug bent...

xx

• 27 Juli 2009 - 11:29

P&M:

Lieve Land,
    Helemaal te gek wat jullie allemaal meemaken en zien, om jaloers op te worden, ik zou zo mee willen, misschien een optie voor later. Alleen dat eten lijkt me niets, dan kook ik wel goed? Appelmoes en peertjes?
    Wij hebben gelukkig weer een beetje zomers weer al die regen waren we goed zat, heerlijk buiten koffie gedronken en dat was de laatste tijd wel anders. Nu meiden geniet lekker voor straks wel te rusten en morgen gezond weer op. Dikke knuffel P&M

• 27 Juli 2009 - 11:42

Frieda Van Der Schee:

Hoi Jolande en Ellis
    Ik mag van Margriet een beetje meegenieten van jullie reis. Hopelijk vinden jullie dat goed. Ik vind het heel leuk de reis een beetje te volgen en wens jullie veel plezier verder.
    Frieda

• 27 Juli 2009 - 13:56

Karel:

Dat ziet er allemaal geweldig uit! leuk busje trouwens, hi hi! kDat je er in kan maffen! de keuken ziet er ruim uit!

Veel plezier daar!

• 27 Juli 2009 - 14:30

Huug En Marga:

meiden wat een belevenissen waren wij nog maar wat jonger deden wij het ook op deze manier.
    Alle bewondering voor je reisverslag je kunt er zo een boek van maken.
    Geniet er maar van met volle teugen.

• 27 Juli 2009 - 14:31

Nijkerk:

Hoi meiden,
    Heb jullie verslagen weer eens gelezen.Ben nu weer helemaal bij. Hier in Holland is alles oke,af en toe een regenbuitje,maar dat mag de pret niet drukken. Genieten jullie nog maar lekker. Heel veel liefs uit de Venestraat.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 27 Juli 2009 - 15:00

Dré:

Ziet er allemaal geweldig uit Jo! Leuk om je verhalen op het eind van de dag te lezen...
    Veel plezier!!!

• 27 Juli 2009 - 20:37

Aline Poezen Moeder:

Hoi Jo de poezen zijn al goed gewend. Ook Pielemuis komt zelfs al naar me toe! Je huisje ligt er netjes bij. Verder gaat het allemaal goed. Prachtige verhalen hebben jullie!

Liefs Aline

• 28 Juli 2009 - 07:44

Sharon:

Jullie hebben het zeker nog niet gezien daar als ik die verhalen zo lees, leuk man en geniet er nog lekker van.

liefs