Close encounters of the Wonderful kind! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Jo - WaarBenJij.nu Close encounters of the Wonderful kind! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Jo - WaarBenJij.nu

Close encounters of the Wonderful kind!

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

29 Juli 2009 | Australië, Hervey Bay

We hebben ze écht gezien!! En van heel erg dichtbij. We konden ze bijna aanraken. Ik hield Ellebel vast aan haar broekriem, zodat zij over de railing kon hangen, maar om haar nog dieper te laten zakken, vond ik wat ver gaan ;-)

Vanochtend om 10 uur werden we opgepikt en naar de boot gebracht. Met een hele groep andere Nederlanders (hebben wij weer!) Ik heb toch het idee dat bij veel mensen de kredietcrisis niet is doorgedrongen. Dit waren gewoon gezinnen met 4 kinderen die even 4 weken op vakantie naar Australië gaan. Ik doe écht iets verkeerd!
We zaten op een supersnelle boot met 4 grote motoren. Voordeel; je bent zo op de plek van bestemming. Nadeel; je oren vriezen er bijna af. Maar daar hadden we gelukkig rekening gehouden. Hopelijk zouden de wallie’s niet schrikken van mijn bontmuts en oorwarmers.

Met gezwinde spoed vlogen we over het water , op jacht naar de walvissen. Na een half uur varen begon Ellis er toch wel een hard hoofd in te krijgen. Ze had nog steeds geen walvis gezien! Maar de mensen op de boot hadden radiocontact met andere boten en na nog eens een kwartier varen hadden we doel in zicht! Net voor onze neus maakte een walvis een mooie sprong door het water.
De motoren werden meteen stil gelegd en het watching kon beginnen.

Het duurde gelukkig niet lang voordat de kanjers zich weer lieten zien. En ze waren dichterbij gekomen. Ze zwommen recht op de boot af en kwamen even een kijkje bij ons nemen. Volgens onze gids waren dit 2 jonkies van ongeveer 5 jaar oud. Nou, ze waren groot genoeg!
Het was ontzettend gaaf om ze van zo dichtbij te kunnen bewonderen. Op een gegeven moment konden we ze echt bijna aanraken!!
De kleintjes vonden het duidelijk leuk bij ons en speelden een beetje rond onze boot. Soms staken ze even hun staartvin naar ons op, gaven een grom, spoten wat water op, of rolden ze even lekker op hun ruggetjes.
Gelukkig was de “razende reporter” alias Ellis, in de buurt om alles op film vast te leggen. En we hadden nog meer geluk. Op het moment dat iedereen dacht dat je walvissen waren ondergedoken, sprong er één uit het water, vlak voor onze neus. En laat Ellebel nu nog aan het filmen zijn! Dus wij waren de enige die dit op camera hadden!! Echt gaaf om nog even terug te zien.

Op de terugweg voeren we vlak langs Fraser Island. Misschien was dat ook nog wel de moeite waard geweest om te bekijken, maar we kunnen helaas niet alles doen, gezien onze tijd.
De reis werd op het eind nog een beetje opgeleukt. Het gas ging op de plank en boot maakte soms flinke sprongen. Ook werd er nog even lekker gezigzagd! Ik zag wel een paar mensen flink witter worden, maar gelukkig deze keer geen volle kotszakjes!

Ik had de walvissen al eens van dichtbij gezien in Ecuador, maar het was weer heel bijzonder om ze weer te mogen ontmoeten. Omdat je weet dat het iets bijzonders is en omdat het zulke mooie en bijzondere dieren zijn!
Het is echt onvoorstelbaar dat er nog maar zo weinig van deze prachtige dieren zijn op de wereld. En dat veel mensen niet begrijpen waarom ze beschermd moeten worden. Zij hebben ze vast nog nooit van zo dichtbij gezien en gehoord!!

Ik ga me snel opmaken voor de avond. We hebben voor het eerst geen stroom in de camper, dus ik zal wat spelletjes en zo uit de kast moeten trekken, om Ellebel te kunnen vermaken. Ze heeft de was al gedaan en de vloer geveegd, dus ik moet nog maar wat anders verzinnen ;-)
Morgen gaan we weer op pad en dan is de eindbestemming Brisbane.

X Jo

  • 29 Juli 2009 - 06:21

    Yo:

    Wat gaaf zeg ben heel benieuwd naar de film.. dat wordt dus een foto & film avondje.

    xxx

  • 29 Juli 2009 - 08:47

    Robbedoes:

    Klinkt weer super. Walvissen staan ook nog wel op het verlanglijstje, om te zien of mee te duiken dan. Heb in Mexico wel gedoken met Walvishaaien, blijft super zulke beesten in het wild.

    Veel plezier daar.

  • 29 Juli 2009 - 09:39

    Huug En Marga:

    wat een belevenissen als
    wij een goudvis in de gracht zien raken we al opgewonden kun je nagaan
    veen plezier nog

  • 29 Juli 2009 - 09:40

    P&M:

    Land, wat een geweldig verslag, alsof we er zelf bij waren, helaas dat was niet zo, maar we leven met jullie belevenissen mee, en ieder ogenblik snel ik naar m'n computertje om te kijken of er al weer wat opstaat, Geweldig fijn dat we zo dichtbij zijn en toch zo eindeloos verweg.
    Voor Ellebel, ik zie ik zie wat jij niet ziet en zakdoekje leggen, ook geen stroom bij nodig jullie zijn zelf de soap al.

    Dikke knuffel voor jullie beiden en nog veel plezier.

  • 29 Juli 2009 - 14:44

    Annette:

    Hoi Jolande,
    Ik heb net je verslag gelezen en ben niet jaloers hoor!! nee, ik ben blij dat ik hier in Nederland hard mag werken en tussen de regenbuitjes door nog even de kids mag vermaken, ha, ha. Het lijkt me echt geweldig om zo'n rondreis te maken. blijf genieten!

  • 30 Juli 2009 - 08:05

    Karlijn:

    Hee travelers!

    Wat hebben jullie het goed zeg, ik ben jaloers.. :-)
    Lees nu net even al jullie verhalen in 1x door en bekijk de foto's, ziet er echt prachtig uit! Zit erover te denken ook naar Australie te gaan na m'n studie! Vandaag laatste dag stage, maar Jo, we zien elkaar in september wel toch? Heel veel plezier down under!!

    Greets, Karlijn

  • 30 Juli 2009 - 12:21

    Hanjo,Nijkerk:

    Hoi globetrotters,
    Super gaaf,volgens mij komen jullie nooit meer terug in Nederland.Blijf genieten van alles.

    Liefs uit Nijkerk.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 30 Juli 2009 - 21:09

    Lizan:

    Top! Heel gaaf hoor!!

    Ik ga helaas nu aftaaien... aangezien mijn eigen vakantie morgen begint! Maar als ik terugkom, zal ik de schade inhalen! ;)

    Veel plezier nog chick! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jo

Taking it easy.... Aloha!!!

Actief sinds 01 Juni 2009
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 26444

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2019 - 14 September 2019

Mustang :us:"en tour de France :flag-mf: "

15 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Op de koffie bij Fidel

06 November 2017 - 26 November 2017

Aloha USA

30 November 2012 - 01 April 2013

Pirate of the Caribean

20 December 2011 - 24 December 2011

Return to Kosovo

15 Juli 2009 - 24 Augustus 2009

The No worries Tour

Landen bezocht: