Dierendag - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Jo - WaarBenJij.nu Dierendag - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Jo - WaarBenJij.nu

Dierendag

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

31 Juli 2009 | Australië, Noosa Heads

Gisteravond (woensdagavond) hadden we weer een hele goeie smoes gevonden om niet te hoeven koken; we hadden nl geen stroom. (het gas deed het wel, maar dat was teveel werk ;-) In het dorp hadden we al gauw een leuk tentje gevonden om te eten. Dat was blijkbaar nog niet zo lang open, want het had nog geen vergunning om alcohol te schenken. En dan heb je hier iets in Australië, wat we in Nederland echt niet hoeven te doen; BYO = Bring your own! Je kan dus gewoon zelf je alcohol meenemen naar het restaurant en gebruiken! We hebben ook al eens een man in een restaurant zien eten, terwijl zijn vrouw naast hem aan de Mac Donalds zat! Rare jongens, die Aussies, hahaha.

Wij hadden besloten om aan de wijn te gaan, dus terwijl Ellebel de menukaart aan het bestuderen was, ben ik de drankwinkel gaan plunderen. Uiteraard 2 Australische wijntjes genomen en die waren erg lekker! Ellebel heeft een goeie poging gedaan om mij dronken te voeren, maar ook haar is het niet gelukt!! Ze is zelf erg getraind, heb ik al ontdekt, dus dat viel ook niet bij te houden ;-)

Gelukkig geen kater vanochtend, dus we konden weer vroeg op pad. Een strak schema voor vandaag, want we willen ook nog naar DE dierentuin van Australië!
Om 8 uur waren we al op weg naar Noosa Heads. Daarvandaan zouden we makkelijk naar the Australia Zoo kunnen en dan zitten we ook niet meer zo ver van Brisbane.
De reis ging weer heel snel en om half elf stonden we alweer op een nieuwe camping. En om 12 uur stonden we bij de ingang van de Zoo.

Deze Zoo is 1992 overgenomen door de ons wel bekende Steve Irwin, the Crocodile Hunter! Hij werd beroemd door zijn worstelpartijtjes met crocodillen, maar eigenlijk nog bekender door zijn dood in 2006. In het hele park is hij nog veelvuldig aanwezig, door filmpjes en foto’s. En in het Crocoseum worden shows gegeven die Steve eerder zelf deed. Alles staat in het teken van hem.
Maar het mag gezegd worden; zoals deze dierentuin heb ik nog geen tweede gezien! De dieren hebben echt prachtig mooie en ruime leefruimten. En er wordt alles aan gedaan om het zo natuurlijk mogelijk voor ze te maken.

Ellis had het de hele week er al over, ze wilde op de foto met een slang. Nou, dat heeft ze gedaan en het was geen ukkie. Ze keek best een beetje angstig toen ze het beestje om haar nek gehangen kreeg. Maar ze waren samen toch heel fotogeniek!
Wie ook de verhalen van Ellebel leest, weet dat ze zichzelf Ellis Irwin, the Crocodile Hunter noemt. Ik weet niet in welke nachtmerrie ze dat idee gekregen heeft, maar ze heeft het bijna nergens anders over. Net als haar andere bijnaam; de razende reporter!
Als crocodile hunter moet je natuurlijk wel met een Croc op de foto. Ik heb haar daar maar even bij geholpen, want ze kon hem echt niet in haar uppie aan. Ze moet nog een beetje spierballen kweken, voordat ze alleen op pad kan!!

Na onze worsteling met de grootste croc van de Zoo, gingen we naar de olifanten en de tijgers. Het was een genot om te zien hoe mooi de behuizing van deze dieren is.
Bij de tijgers werden we getrakteerd op een beetje actie. In een afgescheiden gedeelte van hun verblijf hadden ze 2 jonge tijgers apart gezet. Deze dieren waren al sinds hun geboorte in de handen van mensen en daarom kon men ook gewoon bij de dieren in het hok en zelfs met ze spelen. Ze lieten ze geen kunstjes doen, maar lieten wat van hun natuurlijke gedrag zien. Echt prachtig!! Alsof je naar je eigen huiscats zat te kijken, maar dan een paar maatjes groter.
Een van de oppassers speelde even voor prooi en sprong in de vijver. Eén van de tijgers bedacht zich geen moment en dook bovenop hem, in het water. En het was allemaal spelen. Door met de tijgers te spelen, proberen ze verveling te voorkomen en ze toch bezig te houden op een zo natuurlijk mogelijke manier.
Verder hebben we ook nog dingo’s, otters, koala’s, kangaroes, gigantische schildpadden en de bijna uitgestorven Cassowarie gezien. Deze laatste is een grote vogel die iets weg heeft van een struisvogel, maar dan met een gekleurde kop. Het beest ziet er heel prehistorisch uit en is zeer agressief. Het was dus echt een dierendag!

Ik denk niet dat er vanavond gekookt gaat worden. We hebben vakantie hoor, dus dan mag het!!
Nu ga ik maar afsluiten, want de vingers van de razende reporter kunnen niet langer wachten om haar verhaal op papier te zetten.

Knufs!

• 31 Juli 2009 - 06:14

Yo:

Zo wat gaaf weer.. echt leuk om te lezen. Die elle lelle bel die durft.....

En geniet er maar lekker van van dat lekkere eten daar.

• 31 Juli 2009 - 08:52

Frieda:

Over dat koken zullen we het bij thuiskomst maar eens hebben.
    Ik weet nog wel iemand die jullie op de volgende reis wil vergezellen die dan af en toe een bonen prakkie met een balletje op tafel zet.( krijg je nu al trek in zeker?
    Groetjes en veel plezier verder!!!!

• 31 Juli 2009 - 09:54

P&M:

Lieve Allebei,

We gaan aan de gebakken aardappeltjes en appelmoes met een entrecootje en creme brullé met verse aardbeien maar daar houden jullie toch niet van helaas. weer een heel gezellig verslag en zo'n tijgertje moeten jullie maar mee naar huis brengen want hier is iemand die heel veel er voor over heeft om dat beestje even te knuffelen. Die slangendingen mogen jullie zelf wel als nekversiering houden daar hebben we helemaal niets mee brrrr. maar wel een gewaagd stukje van Ellebel. op naar de volgende aflevering en pas goed op elkaar dikke pakkerd. XXXX ieder twee.

• 31 Juli 2009 - 11:34

Huug En Marga:

Wat het eten betreft kom je hier wel over heen. Wat je nu tekort komt haal je thuis wel weer in.
    Dit staat niet in verhouding met wat je allemaal aan indrukken opdoet.
    Geniet er nog maar van want de tijd gaat snel

• 31 Juli 2009 - 16:09

Aline:

Nou jullie vermaken je goed als ik dat allemaal zo lees.
    De poezen vermaken zich ook heel goed ze zijn allemaal in hun buitenverblijf.
    Groetjes en veel plezier.