Geslaagd voor de "Nikki Lauda" test - Reisverslag uit Mareeba, Australië van Jo - WaarBenJij.nu Geslaagd voor de "Nikki Lauda" test - Reisverslag uit Mareeba, Australië van Jo - WaarBenJij.nu

Geslaagd voor de "Nikki Lauda" test

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

21 Juli 2009 | Australië, Mareeba

Maandag 20 juli
We hebben eerst maar weer eens lekker uitgeslapen. Moet ook een keer kunnen! Daarna even uitgebreid gedoucht en een bakkie thee gepakt. En dan is het inpakken geblazen. We gaan naar Mareeba, naar Hans en Mildred.
Maar als echte Nederlanders willen we natuurlijk niet met lege handen aankomen. Dus eerst maar eens op zoek naar een bloemetje. Die zijn niet zo makkelijk te vinden in Cairns. En, je raadt het al; als je ze vindt, zijn ze niet goedkoop. Een lullig bloemstukje met 3 orchideeën kostte $115,- !!! En ze zagen eruit alsof ze elk moment dood konden gaan! Nee, dan maar iets anders zoeken. Een gebak je bij de koffie doet het ook altijd goed. Dat is hier ook niet echt goedkoop, maar wel beter betaalbaar.

De weg naar Mareeba was echt prachtig, dwars door de Tablelands. Ik voelde me een echte Nikki Lauda met al die haarspeldbochten. Toch even wennen als je links rijdt . Maar ik heb Ellebel niet één keer wit zien wegtrekken, dus volgens mij ben ik geslaagd! ;-)

Zie je bij ons veel doodgereden egels en vogels (roadkill) langs de weg, hier zijn dat wallabies of kangaroos. Dat is niet de manier waarop wij ze willen zien. Door de droogte die hier in dit gebied nu heerst, gaan de beestjes op zoek naar water en komen ze dichterbij de bewoonde wereld. Ze kunnen slecht zien en daarom gaat het vaak fout als je bij de weg komen. Zielig!!

Even na de middag kwamen we bij Hans en Mildred aan. We werden met open armen ontvangen en kregen meteen een uitgebreide tour door het huis en de tuin. Ze wonen in een schattig huisje in het buitengebied van Mareeba. We hebben onze camper in de tuin geparkeerd en kunnen gebruik maken van de douche en toilet in het gastenhuisje.
Als we even later buiten aan de koffie zitten, krijgen we bezoek. Van een paar wallabies! Hans vertelt dat hij elke dag rond 5 uur de vogels en wallabies voert. En ze komen al ruim voor die tijd dichterbij het huis in afwachting van hun hapje. Het is echt een geweldig gezicht. Vooral de moeder die rondhuppelt met een klein koppie uit haar buidel.
We zijn ook nog even bij de buurman langs geweest. Hij had een aantal hele verzameling varanen en leguanen. Ook een stuk of honderd slangen, maar die mochten we niet zien. Volgens Hans heeft hij er een aantal die hij niet mag hebben en is hij er daarom voorzichtig mee om ze te showen. Vond ik niet zo erg, ik houd er helemaal niet van!
De buurman had ook nog een paard; 36 jaar oud, tandeloos en een rug als een achtbaan. Maar de oude man was nog erg kwiek en glom als een spiegeltje.

Toen was het eindelijk voedertijd. Voor we het wisten stonden er een stuk of tien wallabies voor de veranda te wachten op hun voer. Echt een schattig gezicht. Een klein vrouwtje met jong bleef maar voor de veranda staan. Madam bleef staan wachten tot ze haar banaantje kreeg!
Echt super leuk om ze zo dichtbij, in het wild te kunnen zien.

Dinsdag, 21 juli.

De wekker liep vroeg af, want Hans wilde ons meenemen op excursie naar een mooie waterval. Bij deze waterval komen bijna geen toeristen en het ligt in een schitterend gebied van de Tablelands.
Het was maar een klein stukje rijden en toen konden we aan de korte klim naar de waterval beginnen.
Het was echt prachtig daar, een beetje alsof je in het decor van de Flinstones stond.
Omdat er nu droogte is, was de waterval niet heel breed, maar je kon goed zien hoe breed deze kon worden. En vanaf de waterval hadden we prachtig zicht over de tablelands.
Na deze mooie wandeling zijn we naar het plaatsje Mareeba gegaan en vervolgens naar de Wetlands. En groot waternatuurgebied met veel vogels. Daar kwamen we een Nederlands stel uit Oostzaan tegen waarmee we even gezellig een bakkie hebben gedaan.

Vanmiddag hebben we ons voorbereid op onze volgende trip. We willen nu terug naar de kust, richting Mission Beach en Arlie Beach. Morgenochtend willen we vroeg op pad en ik denk dat we wel een uurtje of 5 moeten rijden. Het eerste gedeelte door de bergen en dan langs de kust. Het beloofd een mooie rit te worden en we hebben er weer veel zin in!!

Ellis zit ondertussen weer wallabies te lokken op het terras. Ik ga er maar snel bij zitten, voor ze er zo één vangt en in onze camper stopt ;-)

x Jo

• 21 Juli 2009 - 07:17

Yo:

Waar zijn de foto's??

xxxx

• 21 Juli 2009 - 09:20

Mam:

Jo, kun je het verslag van nikki lauda nog een keer versturen het is niet goed overgekomen, liefs mams en paps dikke kus.

• 21 Juli 2009 - 14:15

Liesbeth:

He Jo,
    je hebt alles onder controle als ik het zo zie (behalve Ellis misschien?). hartstikke leuk om jullie verhalen te lezen. ga zo door. jij met koala erg schattig (beide). met pien en zazou op kamp alles OK. gisteren weggebracht door Rudolph. Hij is nog twee keer teruggeweest om iets te brengen want we wisten niet dat ze een slotje voor haar kamerkast moest meenemen en ze had geen springschoenen en korte zweep mee (dat vind ik zo mutsig om met een dressuurzweep te crossen). de tweede keer omdat rudolph zelf vergeten was de zweep te geven. twee verstrooide professors bij elkaar. het is gelukkig maar 10 min rijden. in ieder geval de tweede keer was gisteravond en toen was ze met een paar vriendinnen de pizzeria aan het bellen omdat ze het eten niet lekker vonden, te droge nasi en hadden ze bedacht dat er nog wel een paar pizzas bij konden. nou ben ik toevallig de baas van de KNHS catering, wat moet ik nou met zulke verwende grieten!! s morgens hadden ze een halfuurtje dressuur gehad en s middags nog een uur maar pien is eerder opgehouden om zazoutje niet teveel te vermoeien. verstandig he! verder gaat alles goed daar. zazou vind het goed geloof ik. morgenochtend ga ik naar kantoor en even bij ze kijken dan hoor ik wel meer. moet ook niet de hele tijd bellen natuurlijk!
    nou groetjes maar weer, Liesbeth

• 21 Juli 2009 - 17:20

Computer-killer:

Land, geen nikki lauda- mail meer je broer heeft alles gelukkig opgelost, sorry hoor, maar je weet?---- je moeder en computers!!! een ramp.
    Bij ons onweer en regen dus genieten jullie maar, gr.aan Alice en Ellis, heel veel plezier
    Dikke kus.

• 21 Juli 2009 - 19:24

Victor:

Echt een gezellige boel...letten jullie wel een beetje op elkaar?? Blijven schrijven dan kunnen wij ook genieten van de verhalen..enne..links blijven rijden...

xx victor

• 21 Juli 2009 - 20:03

Heerko:

Hee Nikki alles nog onder controle leuke verhalen allemaal hoor is het nog een beetje vol te houden met Ellebel:eek: jullie vermaken je in ieder geval opperbest als ik alles zo lees geweldig gewoon hoor om alles zo met jullie mee te mogen maken. Kijk morgen wel eerst de camper na hoor want je weet maar nooit met Ellis :-D straks zit er een wallabie of een kangaroe in :oops:veel plezier morgen en doe de groeten aan jou reisgenoot:wink: vergeet weer niet jullie hoed op te zetten aan de kust werkt goed tegen de zon 8) Groetjes x

• 28 Juli 2009 - 18:23

Robbie:

Wil niet lullig doen en het WNF op mijn dak krijgen. Maar je mag roadkill in Australie gewoon eten en je raadt het al. Was inderdaad niet lekker. Jullie zijn goed bezig dames, het is nu al een heel avontuur.

Grtjs Rob