Mc Leod's Daughters en de Koalafluisteraar - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jo - WaarBenJij.nu Mc Leod's Daughters en de Koalafluisteraar - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jo - WaarBenJij.nu

Mc Leod's Daughters en de Koalafluisteraar

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

19 Juli 2009 | Australië, Cairns

Ik moet eerst even iets recht zetten, voor de mensen die ook de pagina’s van Ellis lezen. Zoals ik in mijn eerste berichtje al meldde, moet je die verhalen echt met een korreltje zout nemen. Nu, maak er maak een kilo zout van!! Je offert je op, gaat met die muts mee op vakantie (want blijkbaar durfde niemand anders dat aan!) en het enige wat je terug leest is dat je in de zeik genomen wordt! ;-) Eigenwijze draak, Tina Trucker en ga zo maar door. Ik heb haar gewaarschuwd, als ze nog even zo doorgaat, neem ik gepast wraak, hahaha!

Even zonder gekheid, we vermaken ons super hier!! De camping is erg mooi en schoon en onze hut op wielen bevalt ook goed (als de stroom het doet). En we zitten elke dag weer vol plannen met dingen die we willen doen of zien.

Vandaag zijn we naar de Tablelands geweest. Volgens de boekjes kon je daar leuk heen met een treinreis en dan weer terug met een kabelbaan. Alleen hoe je dan vanaf de kabelbaan weer terug kwam naar je auto, dat staat er niet bij. Dus maar even gevraagd bij de receptie van de camping. Bleek dat het handiger was om een arrangement te nemen, met een taxi terug. De dame van de camping was zo lief om dat nog voor ons te regelen en met een half uurtje waren we op weg naar het treinstation. We gingen nu alleen de reis andersom maken.
Omdat we nog vroeg waren hebben we in het winkelcentrum even een bakkie gedaan. Dan is het toch raar om te horen; “vermaken jullie je een beetje, dames”? In het Nederlands dus! Er stond ineens een heer naast ons die 29 jaar geleden naar Australië was geëmigreerd. Samen met zijn vrouw woont hij nu een uur rijden buiten Cairns. We raakten heel gezellig met ze aan de praat en voor we het wisten werden we uitgenodigd om bij ze thuis te komen. Ze wonen nogal vrij en de wilde dieren lopen bij hen gewoon in de tuin. Dat willen we wel zien. Dus gaan we morgen nog niet richting het zuiden, maar eerst een bakkie doen bij Hans en Mildred.

De rit met de Skyrail was echt heel mooi. We hadden prachtig uitzicht over de bergen en de zee. De Tablelands zijn tropisch, maar toch weer heel anders dan wat ik in Maleisië gezien heb. Bij de eerste stop van de kabelbaan kregen we een korte tour door het regenwoud. Bleek de gids een Nederlander te zijn, geboren in Australië. Aan het eind van de kabelrit kwamen we aan in het plaatsje Kuranda. Eigenlijk mag je het geen plaatsje noemen. Het is meer een attractiepark met een paar woningen. Overal winkels met souvenirs, restaurantjes en wel 4 wildlife parken. Wij renden bijna in één tempo door naar Koala Garden. Oja, onderweg hebben we dan nog die leuke cowgirlhoeden gekocht. We zijn gewoon echte Wannabe Aussies!!

De Koala’s waren echt gaaf. We konden met ze op de foto en omdat het niet druk was, heb ik zeker een minuut of 20 “Prue” op mijn arm gehad. Wat een lekkere zachte knuffel zeg! Ze vond het heerlijk om zachtjes geaaid te worden en viel weer heerlijk op mijn arm in slaap. Ik kan misschien wel Koalafluisteraar worden :-) Ondertussen konden we leuk foto’s maken. En we zagen ook nog een moeder met kleine baby. Echt schattig!!
Daarna naar de Kangaroo’s . Die liepen daar ook rond en je kon ze rustig aaien en voeren. Ok, het waren geen wilde buideltjes, maar die zien we morgen vast wel.

De treinreis terug was een beetje een tegenvaller. Het duurde best wel lang en op een paar mooie watervallen en uitzichten na, was er niet veel te zien. Misschien ben ik teveel verwend met mijn treinreis door de Andes.
Om half zes waren we terug in Cairns en zijn we nog maar een keer na de Food Market gegaan. En toen weer terug naar de camping. Dat moest ook wel, want Ellebel was helemaal van slag af na haar Meet and Greet met een vliegende hond.

Morgen gaan we dus naar Hans en Mildred in Mareeba. Weet niet of we daar ook kunnen internetten, maar dat zien jullie dan wel.

Liefs van de meisjes van Mc Leod!!

• 19 Juli 2009 - 11:35

Heerko:

Hee Jo ik lees dat jullie het gewoon geweldig hebben en erg leuk allemaal en ja houd die Ellebel maar in de gaten want oooooh jij gaat over de tong hoor ha ha ha.
    Trouwens die hoed (waar ik heel erg jaloers op ben) staat je goed hoor kijk maar uit voor die hunters daar want voor je het weet kom jij niet alleen terug naar nederland hi hi hi
    Hou geniet nog maar lekker samen en slaap lekker zo hoor tot horens maar weer.
    Groetjes Heerko

• 19 Juli 2009 - 11:52

Ellis Feenstra:

VLIEGENDE HONDEN!!!!!!! whaaaaaaa niet 1, niet 2 maar bomen vol!!!!!! Enge griezels, getver, 1tje vloog bijna tegen me hoofd!@!!

• 20 Juli 2009 - 09:54

Yo:

hey doosje,

Wat gaaf allemaal zeg. Volgens mij kom jij niet meer terug. Echt leuk om die verhalen te leze van jullie.

Geniet er lekker van.

xxxx

• 20 Juli 2009 - 18:49

Lisa:

Hee Jo!

Die vliegende honden heb ik opgezocht op google maar zien er niet bepaald schattig uit! haha net draakjes. Leuk dat jullie het zo naar je zin hebben. veeeel plezier dikkee kus Liesje

• 22 Juli 2009 - 12:16

Buuf:

He Jillaroo,

Wat een schatje zeg, die Koala. En.. Vliegende honden??? Moet er niet aan denken om Sam (45 kg) boven mn hoofd te hebben vliegen...Nouja die lijkt eerder op een koala dan op die lelijke mormels.

Jullie komen wel heel terug toch???

Have fun,

x