Pluim voor de navigator! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Jo - WaarBenJij.nu Pluim voor de navigator! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Jo - WaarBenJij.nu

Pluim voor de navigator!

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

22 Juli 2009 | Australië, Townsville

Als je met de camper over de Australische wegen rijdt, is het net of je op een motor zit. Nee, niet qua snelheid natuurlijk. Maar net als bij motoren, steekt bijna iedere camperbestuurder die je tegen komt, zijn hand op. Ik voel me nu net een lid van de Hell’s Camper Angels!
De term “Hel” past ook wel een klein beetje bij onze hut op wielen. Elke keer is er wel weer wat. Dat ding aansluiten op de elektra bijvoorbeeld is elke keer weer een uitdaging; zo hier en daar valt er van alles uit elkaar en nu willen de deuren van dat ding niet meer op slot. Best lastig als je even wilt gaan shoppen. Gelukkig is Ellebel vreselijk technisch en is ze nu de gebruiksaanwijzing aan het doornemen. Gaat dus vast goed komen ;-)

We hebben vandaag een flink aantal kilometers gevreten. Vanochtend om 8 uur hebben we afscheid genomen van Hans & Mildred en zijn we op weg gegaan naar de kust. Was echt een schitterende route door de bergen en groen landschap. Heel landelijk allemaal.
Onderweg zijn we nog gestopt in een typisch Australisch gehuchtje (Milaa Milaa) voor een bakkie in de plaatselijke pub. Voelde me net een figurant in “The Flying Doctors”. Doctor Geoff Standish kon elk moment binnenkomen voor zijn dagelijkse biertje en Nancy was druk bezig om de bar schoon te houden.

Ik heb al in veel landen idioten zien rondrijden en slechte wegen gezien, maar hier in Australië kunnen ze er ook wat van. De wegen zijn over het algemeen prima. Maar welke idioot bedacht heeft dat je over die smalle, bochtige wegen 100km p/u mag rijden, rijdt zelf zeker in een Formule 1 auto!! Maar de Australiër vindt het blijkbaar heel normaal. Dat ontdekte ik toen een gigantische truck op m’n bumper hing met bijna 110 km p/u. Ben ik even blij met die speciale inhaalplekken. Het zal wel een kwestie van wennen zijn. Eind van de week doe ik net zo hard mee en maak ik straks ook op die manier de B-wegen in Nederland onveilig!

Gelukkig had ik veel steun van mijn navigator, de enige echte Ellebel. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat ik de hele tijd zit te zweten achter het stuur en dat zij maar ligt te pitten (kan ze hoor!) Nee, ze had de kaart op schoot en navigeerde mij door de woeste omgeving van het hooggebergte en lokale bosbranden (geen gein!).
We hebben vandaag zeker 400 km gereden en zijn net aangekomen in Townsville. We wilden eigenlijk naar Mission Beach, maar daar was het slecht weer. Omdat de reis erg snel ging hebben we de laatste 160 km naar Townsville ook meteen maar meegepakt. En nu staan we gezellig voor één nachtje op een 60+ camping aan de rand van de stad (denk aan tv-serie “het vrije Schaap”). Morgen willen we nog een stuk rijden tot de omgeving van Arlie Beach. Daar kunnen we dan de Withsunday Islands gaan ontdekken. Lijkt me echt prachtig!

Het zonnetje begint hier ondertussen weer te schijnen en Ellebel ligt in de zon lekker uit te rusten van haar zware taak (vindt de overbuurman ook leuk, zo te zien ;-)

Grtjs vanaf de Coral Coast!
Jo

  • 22 Juli 2009 - 09:51

    Yo:

    Hey,

    Ik ben trouwens wel benieuwd hoe jullie camper er van binnen uit ziet.... Foto's !!!!!!

    xxx

  • 22 Juli 2009 - 12:09

    Buuf:

    Ha meiden,

    Jullie vermaken je aardig daar! Erg leuk om jullie reisverhaaltjes te lezen!

    Ellis: kijk maar uit met Jo. De Engelsen deporteerden vroeger criminelen naar Aussie, dus dat gedoe met Jo bij de douane.....

    X buuf

  • 22 Juli 2009 - 19:16

    Paps En Mam:

    lieve meiden,
    wat een geweldige dingen allemaal, en gastvrije mensen!zo,n lekker knuffelbeestje mag je wel voor ons meebrengen, lijkt me gezellig. we zijn alleen bang als je straks thuis komt de KLPD al met de snelheidsmeter op je dam zijn aangeland als ze dit lezen. Geniet morgen van het strand, doe voorzichtig want we willen weer een verslag lezen daar kijken we naar uit.
    Dikke knuffel voor jullie beiden doei

  • 22 Juli 2009 - 20:08

    Hannie:

    Hoi meiden,
    Een berichtje uit Nijkerk.We zij gewoon jaloers op jullie.Geniet van alles en doe ook een beetje voorzichtig,want je weet het nooit met die Aussies.
    Heel veel liefs van de club uit Nijkerk.

  • 23 Juli 2009 - 05:40

    Huug En Marga:

    van je ouders gehoord waar je nu weer zit!!!!
    geweldig geniet ervan.
    volgen je nu via e-mail.
    groetjes

  • 23 Juli 2009 - 13:39

    P&M:

    Lieve Land,
    Bedankt voor je kaart de posterijen staan voor niets Hij was er al, Geweldig bedankt.
    knuffel

  • 23 Juli 2009 - 18:49

    Otto:

    Haha ! Geweldig hoor. Het is net als toen op Curacao, alleen iets groter. Probeer nu zonder mijn hulp maar eens je huisje te vinden. Heel veel plezier en kijk uit voor overstekende Oekoeboe's enzo.
    Have fun ladies !

  • 23 Juli 2009 - 19:07

    Lizan:

    Wat een verhalen...

    Ik hoef me duidelijk geen zorgen te maken over jullie... Wat een leven!!!

    Geniet er maar lekker van en kijk uit voor al die glurende campingmannen! ;)

    Xx

  • 23 Juli 2009 - 19:32

    XXX:

    Jolande, ik doe je even de groeten van al je kattekinderen, ze missen je wel, maar nu kan ik ze tenminste even aaien, en zijn ze niet meer zo eenkennig dan als jij thuis bent. Ik moest je de groeten van ze doen, en veel plezier wensen.
    namens alle 10 de katten doei

  • 28 Juli 2009 - 18:25

    Robbie:

    Maakte je die B-wegen niet al onveilig. BMW en paardentrailer is natuurlijk vragen om problemen.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jo

Taking it easy.... Aloha!!!

Actief sinds 01 Juni 2009
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 26494

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2019 - 14 September 2019

Mustang :us:"en tour de France :flag-mf: "

15 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Op de koffie bij Fidel

06 November 2017 - 26 November 2017

Aloha USA

30 November 2012 - 01 April 2013

Pirate of the Caribean

20 December 2011 - 24 December 2011

Return to Kosovo

15 Juli 2009 - 24 Augustus 2009

The No worries Tour

Landen bezocht: