Spoorzoeken in the Big City! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jo - WaarBenJij.nu Spoorzoeken in the Big City! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jo - WaarBenJij.nu

Spoorzoeken in the Big City!

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

02 Augustus 2009 | Australië, Brisbane

Dat is wel weer even wennen, om in de “grote stad” te zijn. Een camping vinden is hier ietsje moeilijker dan in het gemiddelde “gehuchtje” waar we tot nu toe gezeten hebben!

Vrijdagmorgen zijn we richting Brisbane gereden. Een lekker kort ritje van zo’n 120 km, dus we hadden ook genoeg tijd om een camping te zoeken.
Je moet echt goed opletten welke snelweg je volgt, want voor je het weet zit je op een doorgaande tolweg en ben je zo de stad weer uit! Dat hadden we gelukkig op tijd in de gaten. Nu alleen nog even de camping vinden. Al die straten en wijken, alles lijkt op elkaar en de kaart blijkt ook niet helemaal te kloppen. Lekker frustrerend dus. Maar, toch vonden we het redelijk snel. (ik denk per ongeluk ;-) En we hadden nog geluk ook, het laatste plekkie. Moest er niet aan denken om weer op zoek te moeten naar een andere camping. Dit gaat nog lachen worden in Sydney!!

Het was gisteren prachtig weer en omdat we allebei slecht geslapen hadden, zijn we heerlijk gaan relaxen bij het zwembad. Nog even bijkleuren, nu het nog kan. We gaan tenslotte de winter tegemoet!
Onze camping heeft geen eigen internet service en je kan alleen via één of andere dure service van het net gebruikmaken. Dus wij dachten weer slim te zijn; even naar de Macca’s (zo noemen ze hier de Mac Donalds), daar hebben ze immers gratis internet. Maar vindt zo’n tent maar eens in het donker, in een vreemde stad. We waren er die middag wel langsgereden, maar waar was dat ook al weer? Hahahaa, ik geloof dat we de halve stad weer door gecrossd zijn, voor dat we hem vonden. Bleek het internet daar niet te werken….. Dus daarom hebben jullie weer een stukje van ons moeten missen.

Vandaag(zaterdag) was het tijd om de stad eens goed te ontdekken. Met de bus naar het centrum en daar vandaan met de “hop on, hop off bus” alle highlights van de stad bekijken. Allemaal goed geregeld hier. Voor een paar euro kan je de hele dag met de bus, in het weekend. Hoef je in Nederland niet te proberen!
De highlights van de stad waren niet echt bijzonder. Een kerkje hier of een botanische tuin. Volgens mij hebben ze maar een aantal dingen tot highlights benoemd, om zo’n toer te kunnen organiseren. Maar het blijft een leuke manier om de stad te zien. Vanaf Mount Coot Tha hadden we een prachtig uitzicht over de stad. Daar hebben we heerlijk een tijdje op het terras gezeten in het zonnetje.
De rest van de middag hebben we lekker door het centrum gebanjerd. De stad mag dan weinig highlights hebben, het is er wel erg gezellig shoppen! Veel terrasjes, leuke winkels en straatartiesten. Alleen jammer dat je dan weer geld gaat uitgeven ;-)
Mensen kijken was hier ook leuk. De combinaties aan kleren die ze hier aantrekken!! De rokjes kunnen écht niet korter. Er liep ook een dame in een trouwjurkje, met handboeien om en All stars eronder. Volgens Ellebel is dat mode, maar ik houd het toch maar op een vrijgezellenparty, hahaha!
Na het vermoeiende shoppen hebben we de watertaxi gepakt. We dachten dat het ook een soort rondvaart ding was, dus niet! Om de paar honderd meter stopte de boot weer ergens. Het was niet echt boeiend.

Onze boottrip eindigde aan Queenstreet. Daar was een hele gezellige boulevard met leuke cafés en restaurants. Daar hebben we heerlijk gegeten en geborreld aan het water. Terrasverwarmer , wijntje en lekkere steak erbij en mensen kijken maar. Echt een super gezellige tent!
Het was wel weer een hele uitdaging om met de bus terug te komen naar de camping. In het donker lijkt alles op elkaar. Maar, we hebben het weer gevonden. We worden hier nog eens handig in, hihi!
Ellis zit nu lekker de film “Finding Nemo” te kijken. Het kind ligt helemaal in een deuk, haha! Ze had me the story al verteld na haar duikavontuur vorige week. Vooral haar imitatie van maffe Dory is erg goed!

Ons avontuur in Brisbane zit er weer op en we gaan verder “afzakken” richting Sydney. (als we tenminste de stad uit kunnen komen!!)

X spoorzoekertje

• 02 Augustus 2009 - 10:53

P&M:

Lieve Land,

Wat gaaf dat je even belde, hebben we je stem weer gehoord. Geweldig om jullie belevenissen te horen en te lezen. Iedereen die jullie verhalen meelezen kijken uit naar DE mail, en als het er een keer niet van gekomen is dat jullie Mac.Donalds niet konden vinden of i.d. dan kunnen wij van de stress niet eten en slapen, want het werkt verslavend hoor!!!Een soap is er niets bij, het is een goed script voor B.N.N.!!! Hou Ellebel een beetje in de gaten met al die vriendjes die ze z.g.n.niet kent. Lieve meiden ga zo door, heb veel plezier met elkaar en geniet van elke dag wij leven graag mee. Dikke knuffel(Koala) van je P&M XXX XXX en the Cats en horses.

• 02 Augustus 2009 - 18:19

The Cats:

4 poezen op een trap, druk spelend en spinnen,
    bij wie moet ik nu beginnen?
    ik wil dat ze ook mij beminnen,
    en mij aardig vinden zonder krab.
    Het werd mijn geluk, mijn dag kan niet meer stuk.
    Ik heb ze alle vier gepakt,
    en niemand heeft mij toen gekrabt.
    En daarom op deze manier dit gedichtje van jouw katten hier.
    Alles namens de poezen is oké, en ze reizen in gedachten mee.