Bye bye Herbie - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Jo - WaarBenJij.nu Bye bye Herbie - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Jo - WaarBenJij.nu

Bye bye Herbie

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

14 Augustus 2009 | Australië, Adelaide

Hoe gaat het liedje ook alweer? … “afscheid nemen bestaat niet?!” Nou, volgens mij bestaat het wel degelijk en komt het nu wel heel snel dichterbij! Ons eerste deel van de trip zit er op. We hebben 28 dagen met de camper door Australië gecrosst en nu moeten we hem in gaan leveren. Dat was best een hele tijd en dan raak je zo aan elkaar gehecht dat je zo’n ding dus ook een naam gaat geven; Herbie, hahaha. Hij is wel minstens net zo eigenwijs als zijn naamgenoot de Kever.
Maar, we hebben er flink van genoten ondanks z’n nukken. En nu zijn we begonnen met het uitruimen en schoonmaken.

Maar eerst moesten we nog bijna 500 km toeren om in Adelaide te komen. Over die rit kan ik best kort zijn; het duurde lang en het was erg saai! Het leek wel of we door een Nederlandse polder reden. Alleen maar gras, schapen en vlakte. Geen mens of dorp te zien! Daar ben je echt wel snel op uitgekeken hoor! Ongemerkt heb ik het hele stuk ook in één keer gereden, zonder te stoppen. Was dus best wel wat stijf toen we er eindelijk waren, hihi.
Ongeveer 50 kilometer voor Adelaide werd de omgeving weer schitterend. Je waant je hier in het Zwarte Woud. Flinke heuvels die begroeid zijn met hoge bomen. En je voelt je even helemaal in Duitsland als je dan op de borden het plaatsje “Hahndorf” ziet staan. En laat dat nou net de plek zijn waar Ellebel haar stage gaat doen!!

We konden het niet laten en zijn er maar even heen gereden voor een korte lunch. Echt een schattig plaatsje met veel oude gebouwen. Het is een oude Duitse nederzetting en daarom ook een toeristische trekpleister. Allemaal leuke winkeltjes en kroegjes en een schitterend motel. Nee, hier gaat Ellebel het wel naar haar zin krijgen!
Daarna weer snel doorgereden naar Adelaide. Bij binnenkomst kreeg ik er meteen al een goed gevoel bij. Een hele groene stad met veel mooie oude gebouwen en huizen. Echt heel sfeervol!
En we staan ook op een prachtige camping, midden in een natuurgebied en omgeven van de wilde koala’s. En het is ook nog eens schitterend weer. Een mooiere afsluiting kunnen we ons niet wensen!!

Ellebel wou morgen pas haar koffer in pakken, maar kreeg de kriebels toen ze zag dat die van mij al klaar was. Dus dat moest ook maar nu gebeuren. De koffer werd buiten neergelegd en het feest kon beginnen. Na 3 kledingsstukken zag ze het al niet meer zitten en het leek wel of er een bom ontploft was, overal waar je keek lag kleding. Kon haar toch niet zo laten aanmodderen, dus hebben we het samen maar even gedaan. Ze heeft nu nog een halve koffer ruimte over, terwijl ze hem eerst helemaal niet dicht kon krijgen ;-)

(vrijdag, 14 augustus)
Onze moeders kunnen trots op ons zijn; om 8 uur waren we al aan het opruimen, poetsen en schrobben! Om 10 uur moesten we van de camping af zijn, dus we wilden het voor die tijd klaar hebben. De spullen zaten zo in de koffers en we hoefden alleen nog even de boel uit te vegen en wat te soppen. Om 9 uur was Herbie weer fris & fruitig en netjes!
We hebben “onze” koala nog even gedacht gezegd en zijn toen op zoek gegaan naar ons hotel. Die hadden we zo gevonden, midden in het centrum. We hebben onze koffers daar gedropt en toen verder gereden naar het verhuurbedrijf.
Daar werd Herbie even grondig geïnspecteerd en zowaar goedgekeurd! Ellebel heeft nog wel een traantje gelaten toen we Herbie achterlieten. Maar ze heeft een fotootje van hem ;-)

We zijn met de bus naar het centrum gegaan en hebben lekker op het terras geluncht (m’n buik was meteen van slag af, van die gezonde hap ;-) en geshopt. Ja,het is hier echt lekker hier vandaag, zo’n 21 graden. En morgenvroeg gaan we naar Alice Springs waar het momenteel rond de 30 graden is. We kunnen dus nog even een klein weekje genieten van de warmte!
Ons hotel zit aan een gezellige straat met heel veel leuke eettentjes. Dus we gaan het er vanavond maar eens flink van nemen!!

X Jo

• 14 Augustus 2009 - 12:27

Lisa:

Heeee Jo!!

ben je alweer een beetje bijgekomen van de wijn?
    haha ik horde het wel van ellebel.
    Supper leuk om jullie spannende verhalen te volgen! Jullie schrijven het allebei anders dus is het leuk om het allebei te lezen. Laat je niet op de kop zitten door ellis he. hihi

Dikkeee kus Lisa

• 14 Augustus 2009 - 17:47

Buuf:

Ha schrijfster,

Lees net dat je beetje teut bent geweest ! Haha, gedraag je maar wel hoor! Nog geen plannen om daar te blijven? T lijkt me er namelijk best fantastisch! Of toch ook wel zin om weer terug te komen?? GEniet er nog maar lekker van!!!

xxx

• 14 Augustus 2009 - 19:55

P&M:

Lieve Joop,
    Zoals jij Herbie mist zo missen wij jou, en volgens mij De Cats also. al hoewel ze wel erg van hun nieuwe onderkomen genieten, ze rollen door de hele tuin heen.
    Dus vandaag weer in een echt bed slapen,en niet meer badderen in een vieze sloot maar in een echte badkamer, dat wordt even genieten!!Hier is het weer op het ogenblik ook zomers dus we genieten met z'n allen van de zon.
    Veel plezier nog met z'n tweeën (waarom lezen wij niets van je drankgelach?)en een dikke knuffel voor jou en Ellebel. Liefs P&M.

• 15 Augustus 2009 - 05:56

Huug En Marga:

bij het lezen van je verslagen komen iedere keer lekkere eettentjes voorbij!! denken jullie wel aan de lijn?? het lijkt ons wel heerlijk om zo zorgeloos rond te toeren. Groetjes en geniet er nog maar van