Dichterbij de winter in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jo - WaarBenJij.nu Dichterbij de winter in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jo - WaarBenJij.nu

Dichterbij de winter in Sydney

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

05 Augustus 2009 | Australië, Sydney

Niet elke dag kan een hoogtepunt zijn. We hebben er al zoveel gehad, dat er over “gewone” reisdagen weinig interessants meer is te melden. We zijn verwend!!

Gisteren (dinsdag) zijn we vanuit Byron Bay naar Port Macquarie gereden. Het was alsof het plaatsje het in de gaten had dat we eigenlijk niet weg wilden, want de zon was verdwenen en het was zwaar bewolkt en koud.
We hebben echt alleen maar gereden deze dag. De route was over ongeveer 400 km en om half 4 waren we op de bestemming. Een camping was zo gevonden. De eigenaar van de camping was een beetje warrig, of al behoorlijk bezopen. Hij vroeg wel 6 keer hetzelfde en heeft ons 2 keer een map van de camping gegeven om op onze plek te komen. En je moest hem al helemaal niets vragen over internet. Hij wist dat het iets te maken had met computers, maar verder moesten we dat maar aan zijn vrouw vragen. Hij vertelde ons liever onze zijn eigen reisavonturen. En daarna vroeg hij weer of wat we wilden….. vaag!!!

Meteen na het installeren van Herbie hebben we hem weer even uitgemest en een was gedraaid. Daarna ging Ellebel even boodschapjes doen. Had ze onderweg contact met een lekkere Aussie, vraagt ze hem alleen naar de weg in plaats van z’n telefoonnummer!! Ze moet natuurlijk niet op mij gaan lijken, hahaha!

De luxe van lang buiten zitten is ook langzaam over. Het wordt ’s middags steeds vroeger kouder en ’s nachts hebben we de kachel aan in Herbie. Na een nachtje bijna aan onze lakens gevroren te zijn, hebben we die maar aangestoken. We houden wel van een beetje luxe kamperen!
Maar bij de BBQ is het ook goed toeven. We hebben helemaal de smaak te pakken en gisteren nog maar wat vlees erop gegooid. Kunnen wij effe goed koken ;-)

Vanmorgen (woensdag) zijn we op tijd weer op weg gegaan. Volgende stop: SYDNEY! We hebben van verschillende Aussies de tip gekregen om naar een camping in Narrabeen te gaan. Daarvandaan kan je makkelijk in Sydney komen en sta je ook nog even lekker aan het strand.
We hadden deze keer maar wat langer van te voren op de kaart gekeken voordat we op pad gingen. Dus Ellebel navigeerde ons foutloos naar de camping. De route naar Sydney was ook weer erg mooi en weer totaal anders dan de anderen. We reden tussen hoge rotswanden door van een Nationaal park en we hadden regelmatig zicht over prachtige baaien. Het rijden hier is écht geen straf. Gelukkig maar, want we moeten nog zo’n 1500 km afleggen en hebben al zo’n 2500 km gereden! De snelwegen hebben hier nog iets bijzonders wat we in Europa volgens mij niet kennen. “Nooduitgangen” voor auto’s. Op plekken waar de weg stijl naar beneden loopt, heb je uitritten die vrij stijl omhoog lopen. Die kunnen gebruikt worden door automobilisten en vrachtwagenchauffeurs die hun wagen niet meer onder controle kunnen houden. Heel creatief gevonden!

Ook deze camping is weer prachtig, maar het is er niet druk. Waarschijnlijk trekken de meeste mensen naar het noorden waar het nog lekker tussen de 25 en 30 graden is. Hier zakt de thermometer vannacht waarschijnlijk onder het vriespunt. De kachel nog maar een graadje hoger zetten!
En morgen gaan we Sydney verkennen! We gaan met de bus naar de ferry en daarmee naar de stad. We komen dan al meteen aan bij het Sydney Opera House en kunnen daarvandaan de “Hop on, hop off” bus pakken.

Voor de verandering als afsluiting maar een korte nieuwsupdate vanuit Australië.
* Hier zijn gisteren een aantal mensen opgepakt die een aanslag wilden gaan plegen op een legerbasis in Sydney;
* De minister-president wordt beschuldigd van Camelside (uitmoorden van kamelen) in de outback;
* én uit een internationaal onderzoek is gebleken dat Australische mannen de slechtste echtgenoten ter wereld zijn!! Dit zou mede komen omdat ze absoluut niet aan huishoudelijke klusjes doen. Dus dat gaat hem ook niet worden ;-)

Liefs uit Sydney!

• 05 Augustus 2009 - 09:15

P&M:

Lieve meiden,
    Een beetje oud nieuws vandaag voor ons. Van die kamelen heb ik je al gemaild vorige week, maar ik denk dat jullie mij hebben uitgelachen. Die terrorristen die opgepakt zijn dat was bij ons maandag in het nieuws, dus als jullie denken zo makkelijk voor ons aan eenverhaaltje te kunnen komen, daar nemen wij geen genoegen mee hoor!!!
    Grapje, jullie verslag is weer geweldig als of we zelf meerijden, ik zie me al hangen tegen een bergweg op, oh hij zit in z'n 3, en nu moet ik terugschakelen naar twee, zal hij niet achteruitlopen die Herbie, grrrrr. niks voor mij hoor, maar jullie zijn gewoon stoere grieten, met navigator, en trucker eerste klas, wel fijn dat je een vrachtwagenrijbewijs hebt, kun je lekker dubbel klutsen. Nu meisjes, ik ga mijn eten klaar maken, en wens jullie een hele fijne dag, slaap straks lekker en morgen a.u.b. geen bevroren tenen hé? bij ons loopt het kwik lekker op naar 25 graden, dus????

Dikke kus van je P.& M.

• 05 Augustus 2009 - 09:21

Yo :

Ben blij dat wij nu deze hele week super temperaturen hebben. Wordt de rest van de week zo'n 28 graden.. Dus helemaal top hier.

Have fun en tot de volgende story.

x

• 05 Augustus 2009 - 13:15

Moeders.:

Ha, die Land,

Ik moest je de groetjes doen van Wil, I, en Bloem
    hij kan met z'n laptop niet mailen, dus moest ik het even doen.
    Ook moest ik je bedanken voor de kaart,ik ben alleen vreselijk nieuwsgierig wat er zoal op staat, want hij wil dat niet vertellen, dus-----???
    Onze kaart is ook gearriveerd, heel erg bedankt. dit was het weer
    Doei doei M.

• 05 Augustus 2009 - 16:45

The Cats:

Informatie voor Jo en Moeders Aline als ze meeleest. Vanmiddag hebben wij met z'n vieren heerlijk in de schaduw op de tafel in de tuin languit gelegen.We vermaken ons prima en het eten wordt ook deze afgelopen weken prima verzorgd.Nu het zo warm is zijn we dubbel blij dat we naar buiten kunnen, geen strand gezichten maar wel ruisende bomen, ook mooi.
    Van ons vieren een dikke poot en van Pielemuis een kopje. miauw miauw.

• 06 Augustus 2009 - 09:02

Beach Resort Makkum:

Hallo Jo en Ellis,
    We dachten laten we het via deze weg ook eens proberen.Anders krijgen we klappen als Jo terug is.
    Dat van die Aussies is waar maar je kunt ze trainen hoor. Kun je trouwens met dutch dudes ook hoor!!!
    Hier SUPER aan het strand en op het water.
    We blijven jullie volgen en tot mails maar weer.
    Liefs van ons allemaal!!!

• 06 Augustus 2009 - 10:24

Yo:

Hey,

Nog super bedankt voor jullie kaart...erg lief.

dikke knuffel uit een heel warm Putten.