VERLIEFD !! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jo - WaarBenJij.nu VERLIEFD !! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jo - WaarBenJij.nu

VERLIEFD !!

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

03 Augustus 2009 | Australië, Byron Bay

Verliefd, tot over m’n oren! Ik dacht dat liefde op het eerste gezicht je maar één keer in je leven overkwam, maar het is me gewoon nog een keer gebeurd!

Nee, nu niet de vlag uithangen en vragen wanneer de trouwdatum is! Het is niet wat je denkt; ik ben verliefd op Byron Bay. En dat is niet een goddelijke surfdude, maar een schitterend plaatsje aan de Gold Coast van Australië.

Volgens de beschrijving in de Lonely Planetgids is dit het “beloofde land”. The place to be in Australië en ze hebben geen woord teveel gezegd! De natuur is hier prachtig, de stranden hagelwit, gezellige winkelstraatjes en een kleurrijke variatie aan mensen: Hippies, surfdudes, bakvissen, jonge gezinnen, bejaarden op de vlucht voor de winter, alles kom je hier tegen. En dat maakt het heel gezellig. Er hangt hier een sfeer van vakantie, relaxen en gezelligheid, maar ook van seks, drugs and rock & roll! Het heeft gewoon iets!!
Ik zou hier echt kunnen wonen. Leuke strandtent beginnen of overnemen of een surfschool, wonen aan het water, ik zie het helemaal zitten.( blijven dromen Jo!) De zomer is hier nooit voorbij, dus altijd leven in de brouwerij.

We zijn hier gisterenmiddag aangekomen en stonden meteen al in een lange file. Blijkbaar wil iedereen op zondag naar Byron Bay. Onze camping ligt iets buiten het dorp, in het nationale park “Broken Head”. We kunnen kruipen naar het strand en ook dit strand is prachtig!! En paar kilometer wit zand, schoon en helemaal niet druk.
Dus na het installeren van Herbie, zijn we meteen het strand op gegaan. Lekker genoten van de zon en de surfers ;-) Daarna hebben we heerlijk gegeten.
Vanochtend hebben we eerst een wandeling gemaakt over het strand. Heerlijk, met de blote pootjes door het water en wind in je haren. Er waren al aardig wat mensen aan het surfen en later kwam er ook een surfschool met een klasje. Wonderlijk genoeg waren dat allemaal meisjes. Die hopen natuurlijk allemaal op deze manier een lekkere vent aan de haak te kunnen slaan, hihi!

Na onze lekkere wandeling zijn we gaan wandelen bij Cape Byron en The Lighthouse. Terwijl we onderweg even van het uitzicht over de baai stonden te genieten, zagen we een aantal walvissen. Ze waren maar 100 meter van het strand af leuk aan het spelen en rollen door het water. Er schijnt hier ook altijd een hele witte walvis te komen. Ze noemen hem “Migaloo”en dit dier zou de enige hele witte “Humpback whale” zijn en gek zijn op de wateren van Byron Bay.
We zijn niet helemaal naar de vuurtoren gelopen. Dat was nog een behoorlijk stuk klimmen en daar hadden we geen trek in. We hebben nog lekker een tijd op het terras boven het strand gezeten en wat gegeten, voordat we nog even naar het dorp zijn gegaan.
Vanavond gaan we de “barby” aan zetten. Ja, we gaan echt een keer zelf kokkerellen. We hebben allemaal lekkere dingen gekocht en gaan straks de BBQ maar eens aansteken. Die dingen staan hier overal, dus tijd om ze ook eens te gebruiken. Klinkt goed he?!

Ik zou hier echt veel langer kunnen blijven, maar we hebben nog maar 1,5 week om in Adelaide te komen. Dus morgen gaan we weer een stukje richting Sydney. Het wordt Coffs Harbour of Port Macquiarie. Dat wordt weer een gebroken hart……;-)

x

• 03 Augustus 2009 - 06:14

Yo:

ah dat is jammer ik dacht nou die heeft de liefde of haar leven gevonden...balen hoor...

xxx

• 03 Augustus 2009 - 12:55

Theo:

Ik heb nog wel wat tijd over, dus een barkeeper voor je strandtent heb je al.
    Groet,
    Theo

• 03 Augustus 2009 - 15:59

Roy:

Net terug van vakantie, maar als ik je verhaal lees heb ik gelijk weer zin in de vakantie.
    oe voorzichtig met die surfboys. Ik zal eens kijken of ik nogergens een surfplank heb.

Veel plezier nog!

• 03 Augustus 2009 - 19:23

Hanjo:

Jo,bedankt voor je mooie kaart.Ik vind de reisverhalen nog steeds heel erg mooi,maar waar blijft die mooie AUSSIE??

Liefs,
    Hanjo
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 03 Augustus 2009 - 20:07

XXX:

Wat van ver komt is lekker en mooi, nu jullie beelden zijn van ver, maar ook echt mooi zoals onze indruk is. Die blitze boys op surfplanken maken ons niet jaloers, wij weten dat er een weg terug komt en die zie je al aan de horizon als je goed kijkt, Wij genieten wel van je verhalen, echt geweldig, straks komen we plaatjes kijken hoor die bij deze verhalen passen,geniet nog maar even.
    Knuffel

• 03 Augustus 2009 - 21:03

Buuf:

He meis,

Leuk om je verhaaltjes te lezen. Jullie maken een hele hoop mee zeg! Fijn dat Herbie het zo goed doet en jullie niet in de steek laat!

Hier is alles goed. Het weer knapt een beetje op, je paarden staan lekker te grazen en hebben nieuwe buren. Puck en Lau zijn verbannen uit de grote wei, dus staan ze lekker naast die van jou...
    Tja..Lau houd anders geen hoeven over..!!

nou, hier is het bedtijd. Geniet van je mooie reis!!

dikke kus Buuf.

• 04 Augustus 2009 - 07:02

Frieda:

B.z.a. vr. van midd. leeft.
    30 jr. hor. erv.
    i.b.v. hor. pap.
    i.r.v. overw. min. 3 mnd. p.j.
    re. ond. nr. 1234

• 04 Augustus 2009 - 18:08

Drs H:

Ik weet het nu zeker. Na het lezen van jou verhalen ga ik na mijn flo ook door "the outback" reizen.

• 04 Augustus 2009 - 21:17

Margriet:

Hoi Jolande,
    Laat ik nou denken, o,nee he, ook al verliefd.
    Robin is 10 jaar geleden naar Australie geweest met een wereld-jongerenreis, Robin is onze jongste zoon, ja ik denk dat jij alles weet maar dat komt omdat ik veel met je moeder mail, nou na die reis was het een meisje uit Londen, dat raakte uit na een paar maanden en ik dacht nu komt er binnenkort wel een dichter bij huis maar nee hoor, via internet en dat was wat 10 jaar geleden, een meisje uit Amerika en daar is hij nu al 9 jaar en alles gaat prima. Wij gaan er geregeld naar toe en vorig jaar was hij hier.
    Geniet maar weer verder met je leuke reisvriendin, groetjes van Henk en Margriet.