Einde van de reis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jo - WaarBenJij.nu Einde van de reis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jo - WaarBenJij.nu

Einde van de reis

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

25 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Ik ben weer thuis! En als het dan weer zover is, lijkt het net of je helemaal niet weggeweest bent. Zodra ik op Schiphol stond, was het net of ik de dag daarvoor daar ook nog was.

Na mijn shopping in Adelaide, heb ik zaterdagavond nog even lekker gegeten bij The Hog's Breath. Daar had ik donderdag nog gezellig met Ellebel gegeten, maar nu dus even snel een hapje alleen.
Kon gelukkig wel goed slapen en hoefde 's ochtends alleen nog maar m'n koffer dicht te doen en was klaar voor vertrek.

Ik was lekker vroeg op de luchthaven en kon toen mooi nog even een goede stoel regelen in het vliegtuig. Zag er best wel tegenop om die bijna 26 uur alleen naar huis te moeten vliegen. Als je dan ook nog eens strak in een rij zit ingebouwd, is het helemaal geen pretje.
Eerst van Adelaide naar Sydney. Dat ging vrij snel. Toen snel van terminal 3 naar terminal 1 voor mijn vlucht naar Frankfurt. Weinig overstaptijd, maar ik heb het toch ruim gehaald.
Het eerste stuk, van Sydney naar Singapore duurde bijna 8 uur en ging redelijk snel. Het eten en de service waren weer goed en ik zat lekker aan het gangpad, met een lege stoel naast mij. Ruimte genoeg dus!
Na de stop in Singapore had ik het nog beter voor elkaar; ik zat 1e klas!! Niet zo luxe als de bussinessclass, maar wel lekkere brede stoel en meer beenruimte.
Toch kon ik maar niet lekker slapen en duurde dat stuk erg lang. Ik was blij dat Frankfurt in zicht kwam.
Daar werd het weer even haasten geblazen, want nu had ik nog minder overstap tijd. En Frankfurt is geen fijne luchthaven. Als je op Schiphol een transfer hebt, blijf je gewoon aan de kant van de vliegtuigen (airside) en kan je zo door naar je volgende vlucht. Op Frankfurt moet je er eerst helemaal uit en dan weer opnieuw inchecken. En dat is niet handig als je maar een korte overstaptijd hebt!
Maar een beetje lief kijken naar de man van de security scheelt al zo veel tijd ;-)

De cityhopper stond binnen 50 minuten op schiphol en ik kon eindelijk weer m'n benen strekken. Nu moest ik alleen nog even snel mn koffer zoeken en dan naar de trein. Kwam die koffer dus niet! Die bleek nog in Frankfurt te staan. Vond het eigenlijk wel makkelijk ook, want nu hoefde ik niet met dat ding door de trein te sjouwen. De koffer zou worden thuisgebracht.
Na een uurtje treinen ben ik dus lekker met m'n rolkoffertje naar huis gewandeld. Heeeeeeeeerlijk!!
En dan is het toch weer heerlijk om thuis te komen. Vooral als je ziet dat je tuin gedaan is, je een nieuw hek gekregen hebt en de boel binnen lekker fris is en 4 kleine tijgers bij de deur op je zitten te wachten!
Ik kon zien dat ze goed verwend zijn de afgelopen 4 weken. Net als m'n paardjes, hebben ze nu ook last van obesitas, hahaha!

Ik ben even lekker onder de douche gesprongen en ben daarna even gaan liggen..... nou ja, even? Ik werd om half 6 pas wakker ;-)
Ik heb gezellig gegeten bij de mams en de oma van Ellebel en daarna een gebakkie gegeten bij m'n pa, die jarig was. En natuurlijk ben ik even mijn paardjes gaan knuffelen!!

Vanochtend heb ik, onder het genot van een gezellig bakkie, nog even alles de revue laten passeren. Ik kan nog niet geloven dat ik deze mooie reis gemaakt heb en al die geweldige dingen heb gezien en gedaan. Dit pakt niemand mij meer af! Ik heb er intens van genoten en een ontzettende leuke tijd gehad met Ellebel!! En ik ben ook trots op haar, dat ze deze kans gegrepen heeft!
Vandaag kan ik nog even nagenieten van alles, maar langzaam komt ook weer de realiteit.
Ik moet de KPN bellen, want mn internet doet het niet meer; boodschappen doen; kleding wassen enz enz en morgen weer aan het werk!

En daarmee komt er dan een einde aan mijn "no worries" tour. Dat was het ook zeker voor mij, even alleen maar genieten en niet denken aan wat er daarna komt. Vond dit wel een heel mooi kado aan mezelf, voor het feit dat ik 40 geworden ben!
Ik wil nogmaals iedereen bedanken voor het meeleven en "meereizen". Wie nog meer foto's wil zien en verhalen wil horen, is van harte welkom!!

Dikke knuf & x Jo

ps; ik heb ook nog wat foto's geplaatst bij mijn vorige stukje...

  • 25 Augustus 2009 - 09:39

    Yo:

    toppie je bent weer terug.....jippie.

    xx

  • 25 Augustus 2009 - 11:38

    P&M:

    Jo is weer helemaal terug
    van weggeweest hoor. Gisteren uitgebreid geknuffeld natuurlijk en vanmorgen werden we er ook aan herinnerd dat ze er was, want haar achtergebleven koffer op de luchthaven van Frankfurt werd op het tweede adres bezorgd en wel bij ons bijna midden in de nacht, dus nu weten we zeker dat ze weer helemaal thuis is!!!
    Ze heeft al weer een hollandse maaltijd achter de kiezen met boontjes aardappeltjes en natuurlijk Jo haar lievelingsgerecht APPELMOES! We gaan de reisverhalen via de computer missen, maar zijn erg blij dat ze weer veilig thuis is gekomen. P&M

  • 25 Augustus 2009 - 13:54

    Bonnies:

    Fijn dat je weer thuis bent! We hopen je heeeeeel snel te zien.
    Dikke kus van ons X

  • 26 Augustus 2009 - 18:43

    Merce:

    Fijn dat je er weer bent! Ik wil zeker nog meer horen en zien, maar dat zullen we binnenkort afspreken.
    Last van tijdsverschil? Morgen weer werken....pfff, nou succes!!

  • 27 Augustus 2009 - 09:35

    Annette:

    Ik heb je al gesignaleerd nadat ik mijn kids op school heb afgeleverd. Altijd weer prettig te weten dat je weer veilig terug bent. Ik ben erg benieuwd naar al je verhalen! tot gauw.

  • 30 Augustus 2009 - 20:05

    Liesbeth:

    he JO, fijn dat je er weer bent, heb vandaag jullie foto's bekeken met Aline, wat hebben jullie veel beleefd! als je een beetje bij bent gekomen van de jetlag en de schok van het werkende leven meld je je maar voor een BBQtje. tot gauw, groetjes Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jo

Taking it easy.... Aloha!!!

Actief sinds 01 Juni 2009
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 26438

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2019 - 14 September 2019

Mustang :us:"en tour de France :flag-mf: "

15 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Op de koffie bij Fidel

06 November 2017 - 26 November 2017

Aloha USA

30 November 2012 - 01 April 2013

Pirate of the Caribean

20 December 2011 - 24 December 2011

Return to Kosovo

15 Juli 2009 - 24 Augustus 2009

The No worries Tour

Landen bezocht: