In het midden van Australië. - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Jo - WaarBenJij.nu In het midden van Australië. - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Jo - WaarBenJij.nu

In het midden van Australië.

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

15 Augustus 2009 | Australië, Alice Springs

Dat er nog mensen zijn die die “dikke duim-verhalen” van Ellebel geloven, verbaast me ;-) Wie mij een beetje kent, weet dat ik zeker niet teut bent geweest. Gewoon 3 glaasjes wijn gehad, is dat ook al teut zijn, hahaha?!
We hebben vannacht weer eens in een hotel geslapen. Ook weer even wennen. Het was er ook nog eens vreselijk gehorig! Vanmorgen zijn we naar Alice Springs gevlogen en daar zitten we nu, op het middelpunt van Australië. Daarom is het ook een heilige plaats voor de Aboriginals en je ziet ze hier heel veel. Het is hier echt gortdroog en de omgeving is weer totaal anders. We namen een taxi naar ons hotel en de chauffeur was zo aardig om ons van alles te vertellen over de plaats. Dat het in een vallei ligt die rondom wordt afgeschermd door bergen en dat het daardoor een soort oase is. Je kan maar via 2 doorgangen in de bergen in het plaatsje komen en het schijnt dat je ’s nachts de lichten van de stad niet kan zien. De chauf raadde ons ook nog een leuke tent aan om te gaan eten. De nog enige originele Saloon in Australië!

Er zou vandaag een grote rodeo zijn in Alice Springs. En als echte cowgirls wilden we daar natuurlijk naar toe. Maar helaas, om één of andere wazige reden is die afgelast. Beetje jammer!!
We hebben vanmiddag de town onveilig gemaakt en zijn maar eens even gaan kijken bij die Saloon. Als blikken konden doden, waren we hier nu niet meer geweest. Zo werden we aangekeken toen we de tent binnenkwamen. Niet echt gastvrij, al zeggen ze dat wel te zijn. Ellis mocht bij gratie een drankje bestellen, maar als we nog wat wilden eten moesten we opschieten, want de keuken ging zo dicht. Nou, laat maar! We hebben ons drankje achterover gegooid en zijn weer weg gegaan. Zag er leuk uit, maar geen aanrader.

De komende 3 dagen gaan jullie waarschijnlijk niets van ons horen. We zijn dan op safari in the Outback en het lijkt me sterk dat ze daar internet hebben. Dus niet ongerust worden, er is niets met ons gebeurd!
We gaan morgen eerst naar Uluru (Ayers Rock) de heilige berg van de Aboriginals. Daar gaan we wandelen en lunchen. De 2e dag gaan we naar een Cattle Farm. Misschien kunnen we daar eindelijk eens echt de cowgirl uithangen. De 3e dag gaan we nog wat wandelen en daarna weer terug naar Alice Springs. Jullie horen dan wel of ik van een wilde stier gekukeld ben, haha!

Knufs, Jo

• 15 Augustus 2009 - 12:14

Huug En Marga:

heel veel plezier op de safari geniet er vooral vsn

• 15 Augustus 2009 - 12:15

P&M:

Lieve Land,
    Bedankt voor je verslag, zij hebben misschien wel een andere gedachten van gastvrij als wij Hollanders.Het lijkt wel leuk zo'n saloon net uit een cowboy film,prachtig. W.I.en B. gaan morgen op vakantie en ik moest je de groeten doen,Ook een speciale groet van ome Evert, moest ik niet vergeten bij deze dan.
    Hier alles rustig. Wij kunnen je halen als je het leuk vindt???Lieve groetjes van P&M plus dikke kus en de groetjes aan Ellis.

• 16 Augustus 2009 - 15:07

Victor:

Heel veel plezier op safari en wachten de verhalen wel weer af..zal toch wel niks gebeuren, ahahahah

xx victor

• 17 Augustus 2009 - 16:52

The Cats:

Hoi kattenmoeder, denk je nog wel eens aan ons??
    wij wel aan jou hoor, maar we worden goed verzorgd dus je hoeft geen schuldgevoel te hebben, we krijgen alles op z'n tijd en vinden het heerlijk om buiten te spelen, zelfs kleine Pielemuis doet mee, met z'n achterlijke heupen, ze heeft je mooi te pakken gehad om zielig te doen, want ze kan van ons allemaal het beste klauteren en is het eerste weer binnen. Nu dat is het dan weer, nog even en dan ben je er weer, we zijn al aan het aftellen hoor! Namens all the cats een lik en een pootje, Stitch.

• 17 Augustus 2009 - 17:00

Merce:

Lieve Jo,

Veel plezier op Safari! Die laatste week zal voorbij vliegen...voor je het weet zit je weer hier en ben je je 40-jarige verjaardagsfeestje aan het regelen?!!? toch?????:-)
    dikke KUS x Merce

• 17 Augustus 2009 - 18:52

Hanjo:

Hoi lieve meiden,
    Ik ben er even tussenuit geweest.Heb nu jullie laatste verslagen gelezen.Geniet nog van alles wat jullie moeten,ik denk niet veel meer. Ik zie jullie weer in Nederland.

Liefs Hanjo.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx