Liberado en Cuba Libre - Reisverslag uit Varadero, Cuba van Jo - WaarBenJij.nu Liberado en Cuba Libre - Reisverslag uit Varadero, Cuba van Jo - WaarBenJij.nu

Liberado en Cuba Libre

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

16 Mei 2018 | Cuba, Varadero

Nou,…. Ik ben op Cuba hoor!! Met een echte vakantievlucht al werd er na de landing niet geklapt) vertrokken we, iets later dan gepland richting Varadero. De vlucht ging verder prima en ook best snel. Toch lekker, als je 10 uurtjes moet zitten.

Ik heb al heel wat vliegvelden in mijn leven gezien, maar als ik aan Cuba dacht, was dit niet t plaatje wat ik voor ogen kreeg. Ik wist dat ik “ back to the sixties” zou gaan hier, maar dit vliegveld zou je eerder verwachten in Burundi ;-)

Eén simpel gebouwtje met 2 slurven en we waren het enige vliegtuig op het hele vliegveld! Zelfs geen cesna of museumstuk langs de baan. Voordeel is dat we zowel de immigratiedienst als de douane helemaal voor onszelf hadden. Vooraf werd best spannend gedaan door Tui over alle formulieren die je moest invullen en een speciaal bewijs van zorgverzekering die je moest laten zien bij aankomst. Er is niet eens om gevraagd…. Leuk voor het plakboek dus.

Van t vliegtuig naar de bus. Nadat iedereen verzameld was, gingen we richting Varadero city en de eerste stop was gelukkig bij mijn hotel. Was t ondertussen best wel een beetje zat geworden….. Het hotel is prima, maar wel wat verouderd. Mooie zwembaden, prima eten en direct aan t strand. Wat heb je dan ook nog op je kamer te zoeken he?!

Cuba is echt terug in de tijd. Oude gebouwen, hele oude auto's, slecht verzorgde dieren en WiFi is zelfs in het hotel tegen extra betaling beschikbaar. Nu was het al niet mijn bedoeling om weer een dagboek bij te gaan houden voor deze reis. Ben even lekker weg en daar ben ik ook echt aan toe. Dit stukje is om jullie te laten weten dat ik goed ben aangekomen en lekker ga genieten. Mn internet/WiFi staat uit om de kosten te beperken, dus wees niet teleurgesteld als je geen reactie krijgt op je Whatsapp. De verhalen en foto’s houden jullie tegoed!

Zo, nu ga ik aan de Cuba !ibre;-)
X Jo




  • 16 Mei 2018 - 07:39

    Annette:

    Lekker genieten en we zien je straks wel weer thuis met een petticoat aan, haar in de staat met lok en een bolknaksigaar in de mond, ha!

  • 17 Mei 2018 - 00:46

    Jo :

    Daag me niet uit, Annette ;-)

  • 17 Mei 2018 - 08:52

    Wilfdredo:

    Past wel bij je al die ouwe gebouwen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jo

Taking it easy.... Aloha!!!

Actief sinds 01 Juni 2009
Verslag gelezen: 44
Totaal aantal bezoekers 26457

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2019 - 14 September 2019

Mustang :us:"en tour de France :flag-mf: "

15 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Op de koffie bij Fidel

06 November 2017 - 26 November 2017

Aloha USA

30 November 2012 - 01 April 2013

Pirate of the Caribean

20 December 2011 - 24 December 2011

Return to Kosovo

15 Juli 2009 - 24 Augustus 2009

The No worries Tour

Landen bezocht: