In de wolken!! - Reisverslag uit Lahaina, Verenigde Staten van Jo - WaarBenJij.nu In de wolken!! - Reisverslag uit Lahaina, Verenigde Staten van Jo - WaarBenJij.nu

In de wolken!!

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

20 November 2017 | Verenigde Staten, Lahaina

Hihi, ik weet dat er nu een paar mensen al bijna een gat in de lucht springen, in de hoop dat ik één of andere lekkere surfdude aan de haak geslagen heb... die moet ik weer teleurstellen!! ;-) Ik was letterlijk in de wolken en wel op de Haleakale krater van 3055 meter hoog.

Ik heb in mijn reiscarrière al eerder op een vulkaan gestaan. In 1996 op de Cotopaxi in Ecuador (hoogst actieve vulkaan ter wereld van 5897 meter) en Mount Scenery op Saba (slechts 887 meter, maar wel heel stijl hihi).
Allebei heb ik ze te voet beklommen. Best vermoeiend kan ik wel zeggen. Dus ik vond het niet erg dat ik nu met de auto naar de top kon. Ik word ook een jaartje ouder he, hahaha.

De rit naar boven was prachtig met veel haarspeld bochten, maar gelukkig had mn krachtige auto daar geen enkele moeite mee. (Voor de fanaten: een Dodge Charger SRT 2017 :-)

Nu had ik voor vandaag eigenlijk andere plannen. Nogmaals naar die Whale watch organisatie en daarna de zon in. Maar......de tent was weer gesloten!! En aangezien ik toch al een eind op de goede weg was, ben ik toen maar door gereden naar de vulkaan. Boeien, zou je denken?! Nee, dat niet, alleen was ik nu niet echt gekleed op een tripje naar het dak van Maui. Een strandjurkje en slippers is niet gebruikelijk op een vulkaan. Al had ik nog wel een heel dun en klein vestje in mn tas gedaan.

Op de top werd ik dus ook bekeken alsof ik één of andere aliën was! Iedereen liep in dikke jassen, mutsen op te bibberen van de kou.... Het was 17 graden boven, doe es effe normaal!!!
Vanaf de top was het uitzicht echt adembenemend. Aan de ene kant keek je over Maui, op een andere kant zag je de contouren van de vulkanen op het naastgelegen Big Island. En natuurlijk een mooi uitzicht op de vulkaan zelf, met nog een heel klein kratertje in het midden. Echt schitterend!!
Verder waren er op de top ook nog de grote schotels van de sterrenwacht. (Misschien dachten mensen dat ik daar uit ontsnapt was?!)

Krijg je trek van,....van zo'n beklimming! Dus na de afdaling maar eens iets opgezocht. Denk maar niet dat je onderweg naar de top ergens leuk kan zitten of eten. Een gat in de markt, zeg ik! ;-)

De hele week hoor ik op de radio al reclame over Ihop, een restaurant. Dus toen ik die in de Mall ontdekte, was de keuze snel gemaakt....Beetje dom!! Alsof ik een stap terug in de tijd gemaakt had!
Ihop is echt nog zo'n super ouderwets restaurant, à la chauffeurscafé waar alleen de Perzische kleedjes nu niet meer op tafel liggen.... En ja, het eten was van het zelfde niveau.
En mag ik nog weer even beginnen over onze "super grote" Amerikaanse medemens? Niet echt aardig misschien maar Ik kan er gewoon niet over uit, hahaha. Zo groot als hier zie je ze bij ons niet! (Ik noem ze stiekem Piggy's, sorry ;-)

Ihop zat er vol mee! En waar ik met moeite mn hamburger met frietjes weg kon krijgen vanwege de hoeveelheid, stopten de aanwezige grote medemensen dat in hun holle kies!!
De tafel naast mij begon met een voorgerecht van gefrituurde uienringen en mozzarella kroketten. Vervolgens kwamen er super grote gevulde ommeletten op tafel en ook nog pp zo'n stapel pannenkoeken die ik vorige week als ontbijt heb. En dat noemen ze lunch!!!

Mijn dag heb ik afgesloten in Lahaina, vroeger een walvisvaardersoord. Het is toeristisch maar echt super gezellig en het ziet er gewoon erg leuk uit. Ze zouden er zo een ouderwetse Western film op kunnen nemen.

En morgen word ik zelf een "walvisvaarder" Ik ga een boottochtje doen, op zoek naar de bultruggen én de zeeschildpadden!
Heb deze walvissen al eerder mogen zien in Ecuador en Australië maar hier krijg je echt nooit genoeg van. Dus ik kan niet wachten op het weerzien :-)



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lahaina

Aloha USA

Genieten op Hawaii met een omweg.. :-)

Recente Reisverslagen:

24 November 2017

Room with a view

23 November 2017

Stad met 2 gezichten

21 November 2017

Three times a charm!

20 November 2017

In de wolken!!

19 November 2017

Not my day ;-)
Jo

Taking it easy.... Aloha!!!

Actief sinds 01 Juni 2009
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 26380

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2019 - 14 September 2019

Mustang :us:"en tour de France :flag-mf: "

15 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Op de koffie bij Fidel

06 November 2017 - 26 November 2017

Aloha USA

30 November 2012 - 01 April 2013

Pirate of the Caribean

20 December 2011 - 24 December 2011

Return to Kosovo

15 Juli 2009 - 24 Augustus 2009

The No worries Tour

Landen bezocht: