Een rondje kippenvel in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jo - WaarBenJij.nu Een rondje kippenvel in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jo - WaarBenJij.nu

Een rondje kippenvel in New York

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

08 November 2017 | Verenigde Staten, New York

Blijkbaar had ik nog wat slaap in te halen.... afgelopen nacht heb ik wel wat goed gemaakt ;-) Dus ik ben er helemaal klaar voor om vandaag de toerist uit te gaan hangen!

Eerst even ontbijten in de brasserie om de hoek en daarna naar de bus. Ik ga "hoppen". Midden op Time Square begint de rit en de route loopt door Lower Manhattan. Het gaat mij niet lukken om overal te stoppen maar de mooiste stops hoop ik te kunnen doen.

Mijn eerste stop is the Brooklyn Bridge, wie kent em niet!? Het is koud maar het zonnetje schijnt nog dus het is heerlijk om een wandeling te maken de brug op. Als ik mij halverwege omdraai zie ik voor het eerst het One Trade World center. Mijn volgende stop.

En wat een bijzondere stop!! Ook al gebeurde het zo ver van mijn bed,... het maakt een enorme indruk. Kippenvel bij het lezen van de namen van al die mensen die op die dag zijn omgekomen. Vooral het aantal politieagenten en brandweermannen.... sommige van hun namen herken ik uit de vele documentaires die ik over deze aanslag heb gezien. Op tv al indrukwekkend.... nu lopen de rillingen over mijn lijf.

En dat wordt niet minder als ik door het museum loop. Wat een ontzettend indrukwekkende en mooie plek om deze ramp voor altijd te herinneren! De overgebleven pilaren, de fiundering, de kapotte brandweerwagens, delen van de gecrashte vliegtuigen, deels verbrande papieren die naar beneden dwarrelden na de crash... De wand met blauwe tegels waarachter de slachtoffers hun laatste rustplaats hebben.... Er lopen heel veel mensen in het museum, maar het is er heel stil....

Mijn volgende hop is het zicht op Lady Liberty. Die staat nog best een stukje verderop en er is geen tijd om op de koffie te gaan. Goede reden om nog een keer terug te komen, zeg ik ;-)

Voor een blik over de stad heb ik gekozen voor het dak van Rockefeller Center met aan de voet de welbekende ijsbaan. Die overigens in het echt veel kleiner is dan op tv!
Het uitzicht is prachtig. Zicht op Empire State Building, Chryser Building en Central Park. Zo zie je nog best veel in een kleine 2 dagen!

Ondertussen is het een stuk kouder geworden en komt het met bakken uit de hemel. De rit zit erop en ik vlucht het Hardrock Café in voor een hapje en een drankje. Gezellig aan de bar gegeten en gekletst met de dames en heren die daar aan t werk waren.

Het was een dag met veel kippenvel!

Morgenvroeg weer naar het vliegveld voor mijn volgende stop: Las Vegas

• 08 November 2017 - 09:13

Katrijn:

Gaaf om te lezen Jo, wat een indrukwekkende stad is het toch. Goeie vlucht naar Las Vegas!

• 08 November 2017 - 10:40

Lizan:

Wauw, wat een mooie plek om heen te gaan in allerlei opzichten. Leuk om op deze manier met je mee te reizen!
    Enne voor in Las Vegas... hand op de knip hè?! Xx

• 08 November 2017 - 23:25

Mark En Betere.helft:

Nootjes, Geweldig om te lezen. Je hebt je roeping als 2e Floortje gemist. Ga vooral door zou Barry zeggen

• 08 November 2017 - 23:26

Mark En Betere.helft: