Welcome to the Big Apple - Reisverslag uit Roosevelt, Verenigde Staten van Jo - WaarBenJij.nu Welcome to the Big Apple - Reisverslag uit Roosevelt, Verenigde Staten van Jo - WaarBenJij.nu

Welcome to the Big Apple

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

07 November 2017 | Verenigde Staten, Roosevelt

Met een beetje vertraging ben ik geland op Newark. Ik hoop niet dat t een voorteken is, maar op Schiphol wilde de gate het vliegtuig niet loslaten, in New York wilde hij er niet aan.....

Bij de douane kreeg ik "speciale" aandacht omdat ik met paarden werk. (Vul ik het formulier een keer eerlijk in, krijg je dit...) Een volledige strip werd me gelukkig bespaard toen mijn vorige baan ter sprake kwam! Het heeft soms ook voordelen;-)

Daarna ging t gelukkig allemaal een stukkie sneller. Met de trein was ik zo op Penn station, midden in Manhattan. En na meer dan 10 uur zitten was t wel even heerlijk om t laatste stukje naar het hotel (het Yotel) te lopen. En op de eerste hoek was daar al het Empire State Building!

Ondertussen was het alweer half 4 en was ik ook best wel gaar. Ben toch weer snel de stad in gegaan. Ik moest nog even mn "New York pass" ophalen en ging daarna door naar Time Square, net om de hoek van mn hotel.
Grappig hoe snel ik altijd weer mn weg weet te vinden in een vreemde stad. Ben een vrouw, zou eigenlijk toch hopeloos moeten verdwalen in een vreemde stad....hihi Ik voel me wel thuis in New York!

Time Square is echt één grote kerstboom! Zoveel licht vanaf alle schermen, je ziet er het verschil tussen dag en nacht niet. Zou me er zo een dag kunnen vermaken met alleen al mensen kijken. Jammer dat ik daar nu geen tijd voor heb. Goed excuus om nog eens terug te komen!

Morgen ga ik Manhattan verder verkennen met de HopOn HopOff bus en oa naar het 9/11 monument en museum en naar Rockefeller center.

Sweet dreams!

• 07 November 2017 - 14:11

Ellebel:

Yeah! Je bent gewoon in New York!! Have fun!

• 07 November 2017 - 14:16

Karin:

Oké nu geloof ik je

• 07 November 2017 - 21:38

Ingrid :

Wauw topper, geniet!

• 08 November 2017 - 23:28

Mark En Betere.helft:

Feest van herkenning door betere helft☺ have fun