Het avontuur is begonnen!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Jo - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Jo - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen!!

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

02 December 2012 | Curaçao, Curaçao

Ik ben veilig aangekomen op Sint Maarten. Vrijdagmorgen stond om half 5 Taxi Mark voor de deur. Ik was dus mooi op tijd op Schiphol. Daar hoefde ik alleen nog maar mijn bagage af te geven. Ik had al ingecheckt. Mijn 2 overvolle koffers wogen maar 37 kilo! Ik mocht 46 kilo meenemen, dus ik ben weer trots op mezelf.

De vlucht ging heel snel. Ondanks dat ik naast een jochie van 2 jaar zat die best wel moeite had om stil te zitten. Af en toe zette hij het op een schreeuwen!! Dan zijn die oordoppen voor de film best handig, haha. Zijn moeder was wel super aardig. Als ik weer eens in slaap was gesukkeld zorgde zij ervoor dat ik mijn drankjes en ijsjes niet miste ;-)

Even voor half 1 landde ik op Sint Maarten en werd ik ontvangen door een heel commitee. Ik had me in het toilet al even snel ontdaan van mijn warme kleding. Dat was maar goed ook, want het is hier erg lekker warm.
Collega Leanne zou mij naar mijn hotel brengen. Het betalen van het parkeerkaartje ging weer echt op zn Antilliaans en ik voelde mij meteen weer helemaal thuis!!

Op weg naar het hotel eerst maar even een drankje gedaan aan het strand. Wel raar hoor. Die ochtend weggegaan met vorst en dan ineens zit je met je voetjes in het warme zand! Heeeeerlijk!!
Nog even wat boodschapjes gedaan, even een bakkie gedaan in het appartement van Leanne en toen naar mijn hotel. Ik zit er prima bij hier voor de komende 16 dagen! Mooie ruime kamer en het hotel ligt aan een schitterend strand. (de foto's volgen nog)

Om 19 uur kwam Leanne me weer halen voor het eten. We zijn gezellig naar de Jachtclub gegaan en daar heerlijk gegegeten. Het was er heel gezellig en het valt me op dat je hier veel makkelijker wordt opgenomen in de gemeenschap dan op andere plekken. Uiteindelijk rolde ik om 23 uur mijn bedje in. Toen was ik het ook wel heel erg zat.
Vanmorgen was ik rond 4 uur wel even wakker, maar kon snel weer inslapen. Na het uitpakken van mijn koffers werd ik opgehaald om mijn autootje op te halen. Ik heb nu even een kleine Hyundai Getz maar krijg straks een jeepje. Dat heb je hier wel nodig. Om de gaten in de weg ligt hier maar weinig asfalt!!
En toen naar het strand!! Wat een genot. Nee, zal jullie er niet teveel mee vervelen. Dat kan ik de komende maanden nog genoeg doen, hahaha!

Vanavond gezellig gebarbequed bij Mike en zijn vrouw. Zij wonen in een schitterend appartement aan zee. Het werd een echte poolparty!

De jetlag speelt me nog wel een beetje parten (ben net geen 20 meer) dus ik heb het niet te laat gemaakt. Ik heb gelukkig mijn hotel weer kunnen terugvinden. Ik scheur hier al over het eiland alsof ik hier al maanden ben!
Morgen nog een dagje lekker relaxen. Denk dat ik maar eens naar het strand ga. Dit gaat vast wel een keer vervelen......maar voorlopig nog niet ;-)

Groetjes vanuit Sint Maarten!!

Jo

  • 02 December 2012 - 10:38

    Annette:

    Ha die jo! Goed om te horen dat je reis goed gegaan is. Jij met je voeten in het warme zand en ik met m'n winterlaarzen langs het voetbalveld, lekker contrast!
    ik ben benieuwd naar je foto's. Hoeveel tijdsverschil is het ook al weer? Niet te lang in de zon hé en factor 50 smeren! Wij doen het hier wel met handschoenen en sjaals! (klinkt hier een ietwat jaloerse toon in door?!)
    Groetjes,
    Annette

  • 03 December 2012 - 20:06

    Lizan:

    Kind!

    Wat een goede berichten allemaal weer! Leuk om te kunnen lezen wat je allemaal uitspookt, ik voel me toch een beetje verantwoordelijk voor je! ;)
    Tja... die kilo's gewicht in de koffer had ik ook wel gered als ik naar een plek ging waar je weinig aan hoeft! :P
    Dus voorlopig zit je in een hotel? Lekker elke avond uit eten of eten van de kok van het hotel? Wel luxe hoor.
    Ben je ook al aan het werk geweest? En hoe was dat? Of zit je nog heerlijk in de relax modus?
    Ik hoor het allemaal wel weer!

    Xx

  • 04 December 2012 - 15:35

    Evelyne:

    Ha schattie!!

    Fijn dat je zo leuk ontvangen bent. Toch nationale feestdag?!
    Geniet van t mooie weer. Hier is t koud en nat zoals je weet...
    Jij kan heerlijk in een hangmat uit een kokosnoot drinken haha! Of moet je ook nog werken?

    Miss you already!

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jo

Taking it easy.... Aloha!!!

Actief sinds 01 Juni 2009
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 26462

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2019 - 14 September 2019

Mustang :us:"en tour de France :flag-mf: "

15 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Op de koffie bij Fidel

06 November 2017 - 26 November 2017

Aloha USA

30 November 2012 - 01 April 2013

Pirate of the Caribean

20 December 2011 - 24 December 2011

Return to Kosovo

15 Juli 2009 - 24 Augustus 2009

The No worries Tour

Landen bezocht: