Stad met 2 gezichten - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jo - WaarBenJij.nu Stad met 2 gezichten - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jo - WaarBenJij.nu

Stad met 2 gezichten

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

23 November 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Maui vond het ook niet leuk dat ik wegging. Mijn laatste dag begon zonnig maar al snel kwam de regen met bakken uit de hemel. En dat hield niet meer op. "The road to Hana" kon ik wel op mijn buik schrijven met dit weer. Normaal rijden de meeste mensen die route al met een maximum snelheid van 10mph....met dit weer én de komende feestdag zou het niet beter maken. Risico dat ik mijn vlucht zou gaan missen was verleidelijk maar toch geen optie ;-)

De nachtvlucht naar San Francisco was kort maar heftig. Één van de medepassagiers stapte lopend het vliegtuig in en kwam er in een zwarte zak weer uit. Geen idee wat er precies gebeurd is maar is een ervaring die je niet op je bucketlist zet. Het personeel ging er trouwens erg professioneel mee om. Weet zeker dat 90% van de passagiers alleen wisten dat er een "medical emergency" was en wat gerommel achterin.

Iets voor 05.00 uur was ik in San Francisco....op Thanksgivingday!!! (Tijdsverschil nu 9 uur ipv 11)
En zo'n feestdag komt ook met wat nadelen. Niet alles is open of werkt....zoals de trein naar de stad. Die begon pas om 8 uur! Dus toch nog maar even iets geslapen in een stoel op het vliegveld.
De trein ging als een komeet richting de stad en voor ik het wist stond ik op de kruising van Powelstreet en Marketstreet. De plek waar vandaan de beroemde Cable car vertrekken. En laat één nu vlakbij mijn hotel langsgaan. Scheelde mij een pittige tocht met mn koffer tegen de berg op!

Inchecken kon ik nog niet dus mn koffer achtergelaten en een lekker ontbijt gescoord in een echte diner en daarna met een volle maag een een tour gemaakt met de "Hop on Hop Off" bus, onder andere langs the Palace of Fine arts, de bieb én natuurlijk de Golden Gate bridge.
SFO is echt één prachtige sfeervolle stad, anders dan de meeste grote steden in de USA. Veel minder hoogbouw en veel oude gebouwen.

Maar er viel me ook iets anders op wat ik in New York en Las Vegas nauwelijks zag..... heel veel zwervers. Echt niet normaal!!
Op het plein voor de bibliotheek leek het gezellig druk maar dichterbij gekomen bleken het allemaal zwervers te zijn. Maar ook in andere wijken zag je er veel, zelfs op Union Square. Volgens onze gids een groeiend probleem de laatste jaren. De stad schjjnt aardig wat voorzieningen voor de zwervers te hebben en daarom trekken ze er massaal naar toe. In New York zijn ze er natuurlijk ook, maar veel minder zichtbaar.

Ik kan 's avonds wel de stad in vanuit mn hotel, maar ik moet wel een beetje rond Union Square blijven, omdat het risico om beroofd te worden daarbuiten groot is.
En dat is een kant van SFO waar ik nog niet van gehoord had.....

Morgen ga ik oa naar Alcatraz. (als ik niet meer terugkom heb ik per ongeluk ergens een deur verkeerd dicht getrokken, hihi)







Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Aloha USA

Genieten op Hawaii met een omweg.. :-)

Recente Reisverslagen:

24 November 2017

Room with a view

23 November 2017

Stad met 2 gezichten

21 November 2017

Three times a charm!

20 November 2017

In de wolken!!

19 November 2017

Not my day ;-)
Jo

Taking it easy.... Aloha!!!

Actief sinds 01 Juni 2009
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 26384

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2019 - 14 September 2019

Mustang :us:"en tour de France :flag-mf: "

15 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Op de koffie bij Fidel

06 November 2017 - 26 November 2017

Aloha USA

30 November 2012 - 01 April 2013

Pirate of the Caribean

20 December 2011 - 24 December 2011

Return to Kosovo

15 Juli 2009 - 24 Augustus 2009

The No worries Tour

Landen bezocht: