Three times a charm! - Reisverslag uit Lahaina, Verenigde Staten van Jo - WaarBenJij.nu Three times a charm! - Reisverslag uit Lahaina, Verenigde Staten van Jo - WaarBenJij.nu

Three times a charm!

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

21 November 2017 | Verenigde Staten, Lahaina

Lucky me!!!! Ik heb ze weer mogen zien, de bultruggen! :-)

Eerder zag ik ze al in Ecuador en Australië, maar nu dus ook in Maui. En die kans was heel erg klein want officieel begint hun seizoen hier pas half december. Maar er zijn al wat jonge mannetjes gespot en gelukkig zagen wij daar vanmiddag ook 1 van.

Maar nu ga ik te snel voorbij aan een andere bijzondere ontmoeting vandaag.... de zeeschildpadden!
Op weg naar de walvissen hadden we een stop vlakbij de kust waar ze veel zitten. Je kon ze al aardig zien vanaf de boot, maar nog mooier in het water. Mensen die mij goed kennen, weten dat ik daar niet zo'n fan van ben! Een zwembad, prima...tot aan mn middel in t zeewater, ook goed.... Maar als de bodem ver te zoeken is, dan vind ik het niet meer zo leuk. En waarom?? Echt geen idee! Heb midden op de Zuid-chinese Zee gesnorkeld en op t Great Barriër Reef... maar ik ben blijkbaar meer een landtype, hihi. En soms is het de moeite waard om dat even los te laten en vandaag was ook zo'n dag.

Er bleken zo'n 5 zeeschildpadden rond te dobberen. We mochten uiteraard niet te dichtbij komen maar ik had ook niet de indruk dat ze zich iets van ons aantrokken. Het was echt super mooi om te zien! Wat een prachtige beesten zijn het ook. Het was ook een mooie plek waar ze zwommen met veel kleurige visjes en koraal. Lang leve mn waterdichte hoes voor mn phone:-)

Door naar de walvissen. Zoals gezegd was de kans klein maar deze werd "verraden" door een groepje dolfijnen. Als walvissen dichterbij de kust zijn dan zijn er vaak ook dolfijnen in de buurt om te spelen ca te treiteren. Het zijn soms net kinderen, hahaha.
De jonge walvis die wij hebben gezien was alleen. Waarschijnlijk in afwachting van de dames, om te kunnen paren. Ze waren echt heel vroeg dit jaar, dus dat was mazzel voor mij.

Ondanks dat hij niet heel dicht bij de buurt van de boot kwam hebben we hem toch goed kunnen zien. En een beetje inzoomen helpt ook.

Het is elke keer weer bijzonder om ze te zien. Ik kan daar echt emotioneel van worden (ben nu eenmaal een wrak, ik weet het, hihi)
Maar ze zijn zo groot, zo krachtig, mooi, bijzonder en zo zeldzaam...als je daar geen kippenvel van krijgt?!

Het was een korte ontmoeting maar ook weer zeker de moeite waard. Zou morgen het liefst weer gaan!
Maar dan is t alweer mn laatste dag op Maui dus moet mn tijd goed gebruiken. Dus tijd voor "the road to Hana" en als t lukt nog een Luau. Ben er maar druk mee!



  • 22 November 2017 - 10:49

    Ellis:

    Gaaaaaf!! Ik hoop dat je de beelden nog steeds hebt ;-).

    Nog even genieten!!

  • 22 November 2017 - 18:35

    Denise:

    Wat ontzettend gaaf om die grote dieren van zo dichtbij in de natuur te zien!! Geniet er nog even van!!!!

  • 23 November 2017 - 20:47

    Karin:

    Wat gaaf Jo!

  • 24 November 2017 - 14:30

    Katrijn:

    Prachtig, en ik deel je emotie hoor ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lahaina

Aloha USA

Genieten op Hawaii met een omweg.. :-)

Recente Reisverslagen:

24 November 2017

Room with a view

23 November 2017

Stad met 2 gezichten

21 November 2017

Three times a charm!

20 November 2017

In de wolken!!

19 November 2017

Not my day ;-)
Jo

Taking it easy.... Aloha!!!

Actief sinds 01 Juni 2009
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 26381

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2019 - 14 September 2019

Mustang :us:"en tour de France :flag-mf: "

15 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Op de koffie bij Fidel

06 November 2017 - 26 November 2017

Aloha USA

30 November 2012 - 01 April 2013

Pirate of the Caribean

20 December 2011 - 24 December 2011

Return to Kosovo

15 Juli 2009 - 24 Augustus 2009

The No worries Tour

Landen bezocht: