I survived the Saba Landing!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Jo - WaarBenJij.nu I survived the Saba Landing!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Jo - WaarBenJij.nu

I survived the Saba Landing!!

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

12 Februari 2013 | Curaçao, Curaçao

Ben je op Sint Maarten, dan moet je eigenlijk ook een bezoekje brengen aan één van de omliggende eilanden. De keuze is echt reuze! Voor mij werd het Saba. Het is een bijzondere gemeente van Nederland, heeft de hoogste berg van ons Koninkrijk én de kortste landingsbaan ter wereld!

En collega Heleen is daar de komende 6 maanden Hoofd van Politie, dus goede reden om te kijken of zij de boel daar een beetje in de hand heeft :D.

M'n laatste gasten gingen ook naar Saba, maar dan per boot. Na een reis van ongeveer 1, 5 uur over de meestal woeste baren, ben je op het eiland. Maar met een kwartiertje vliegen sta je er ook. En dan sta je (als het tenminste goed gaat) op de kortste landingsbaan ter wereld. Ook leuk!! Nou, het was toch best effe knijpen hoor!
Veel last van zijwind, recht op een berg af in een kleine zeepkist op een landingsbaan aanvliegen waarbij ze bijna al beginnen te remmen nog vóór ze de baan raken!! En dan duurt t effe voor hij op al zn wieltjes staat en gaat vervolgens bot op de rem, om niet na enkele meters weer van de baan in zee te kukelen. Dus met recht kan ik zeggen: I survived the Saba Landing!!

http://www.youtube.com/watch?v=twGDMo4y84g&sns=em

Ik ben het hele weekend op Saba gebleven. Op zaterdag hebben we de hoogste berg van ons Koninkrijk beklommen. Een mierenhoop vergeleken met de Cotopaxi waar ik ooit bovenop stond, maar dat was al wat jaartjes geleden. En nu merk je toch dat je ietsjes ouder wordt, hahaha!
De tocht was echt heel mooi, met prachtig uitzicht op de verschillende dorpen. Eenmaal boven hadden we helaas pech. De top lag in de mist, dus er was niets te zien!

Op zondag hebben we over het eiland getoerd. Het is echt net een ansichtkaart van Anton Pieck. Allemaal witte huisjes met groene daken, smalle kronkel weggetjes en veel natuur.
Maandagmorgen ben ik weer naar Sint Maarten gevlogen. Het opstijgen was minder spannend dan de landing op Saba!!

Had ik al verteld dat het aftellen voor mij is begonnen?! Als het goed is sta ik op 8 maart weer op Schiphol!!:D
Er is mij wel gevraagd om langer te blijven maar aangezien ik nog steeds geen functie heb in Nederland ga ik terug om me daar helemaal op te richten. Voor een paar jaar hier blijven zitten is voor mij echt geen optie.....denk ik, hahaha.

Lieve groetjes!!







  • 13 Februari 2013 - 13:18

    C.g.h.:


    Ha die Jo, wat een stoer verhaal, niks voor mij, harrejakkie zo'n landing, dan maar zeeziek op de boot.
    Eén voordeel je kan meteen pootjebaaien. Grapjassen daar hoor!!!
    Zat zeker bij de prijs in. Stuntvliegen.
    Verder mooie plaatjes, en weer lekker warm op de foto's te zien.
    En aftellen dat is ook leuk, na iedere dag weer een streepje op de kalender.
    Nu meid, ga lekker aan het werk, en maak er nog een mooie tijd van.
    Lieve groet en dikke knuffel
    van p.m.h.


  • 14 Februari 2013 - 19:28

    Sharon:

    Wat een leuke foto`s man. Echt mooi, ik ben gewoon een beetje jaloers.
    Geniet nog even de laatste dagen daar, want hier ligt er al weer sneeuw, ook super mooi hoor.
    Toch ben ik wel toe aan die 30 graden, gelukkig hebben we de vakantie geboekt.

    xx van ons 5

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jo

Taking it easy.... Aloha!!!

Actief sinds 01 Juni 2009
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 26407

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2019 - 14 September 2019

Mustang :us:"en tour de France :flag-mf: "

15 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Op de koffie bij Fidel

06 November 2017 - 26 November 2017

Aloha USA

30 November 2012 - 01 April 2013

Pirate of the Caribean

20 December 2011 - 24 December 2011

Return to Kosovo

15 Juli 2009 - 24 Augustus 2009

The No worries Tour

Landen bezocht: