Veel herkenning - Reisverslag uit Kosovo, Macedonië van Jo - WaarBenJij.nu Veel herkenning - Reisverslag uit Kosovo, Macedonië van Jo - WaarBenJij.nu

Veel herkenning

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

21 December 2011 | Macedonië, Kosovo

Even een paar dagen naar Kosovo. Ik ben toch wel nieuwsgierig of er veel veranderd is, sinds mijn uitzending in 1999/2000.
De eerste dag ben ik in Mitrovica. Daar is het de laatste tijd nog erg onrustig en wordt en vooral in de nacht nog veel geschoten.
De 2e dag gaan we naar Prizren, via Pristina. Dat zijn steden waar ik tijdens mijn uitzending ook veel ben geweest. Onderweg zie ik dat er eigenlijk niet veel is veranderd. Ik kan zelfs nog vertellen hoe we moeten rijden, hahaha

Vanuit Prizren gaan we via een mooie bergroute weer richting Mitrovica. Onderweg begint het behoorlijk te sneeuwen en staan al snel in een dik pak sneeuw. Echt leuk.

De laatste dag gaan we naar Pec, een echt ski-gebied. Het is er echt prachtig en je waant je in Oostenrijk.

Het was leuk om weer een paar dagen terug te zijn!!